محسن عراقی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 195 میلی متر باران در فریمان باریده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری بلندمدت افزایش یک درصدی دارد.
وی بیان کرد: میانگین بارندگی در سایر شهرستان های استان خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به دوره آماری بلندمدت و سال گذشته منفی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در این میان شهرستان های تایباد و سبزوار به ترتیب با کاهش 61 و 58 درصدی بیشترین کاهش بارندگی را نسبت به دوره آماری بلندمدت داشته اند.
عراقی زاده افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 134 میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری 35 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: در این مدت حدود 182 میلی متر باران در مشهد باریده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری 27 درصد و نسبت به سال گذشته 28 درصد کاهش دارد.
استان خراسان رضوی دارای اقلیم خشک و نیمه خشک و میانگین بارندگی آن کمتر از کشور است به طوری که میانگین سالانه بارندگی در کشور حدود 250 میلی متر و در این استان کمتر از 210 میلی متر است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.