حسین نازدار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال ریلی خواف در شرق خراسان رضوی به شهر هرات افغانستان نیازمند ساخت 191 کیلومتر خط آهن است که زیرسازی و ریل گذاری 77 کیلومتر آن از خواف تا نقطه صفر مرزی به پایان رسیده و از آن برای جابه جایی تاسیسات ساخت مسیر خواف – هرات استفاده می شود.
وی گفت: ساخت 65 کیلومتر از این خط آهن از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه جنو در خاک افغانستان نیز به پیمانکار ایرانی سپرده شده که هم اکنون زیرسازی آن به اتمام رسیده و ریل گذاری 60 کیلومتر از این مسیر نیز انجام شده است .
این مقام مسئول اظهار کرد: اتصال شهر سبزوار به شبکه راه آهن کشور به طول 45 کیلومتر، قطعه اول طرح اتصال گمرک دوغارون به شبکه سراسری راه آهن به طول 44 کیلومتر و عملیات اجرایی مسیر ریلی ایستگاه یونسی - گناباد به طول 50 کیلومتر دیگر طرح های شرکت توسعه زیرساختهای حمل و نقل در استان است.
نازدار ادامه داد: اتصال گمرک دوغارون به شبکه ریلی کشور در قطعه نخست از ایستگاه مطهری شهرستان فریمان آغاز شده و پس از تکمیل همه قطعات شهرهای تربت جام، تایباد و گمرک دوغارون را به هم متصل می کند.
وی گفت: ساخت راه آهن مشهد- بیرجند - زاهدان که اجرای آن بهمن ماه سال 96 آغاز شده هم اکنون در قطعه نخست (اتصال ایستگاه یونسی - گناباد) در خراسان رضوی در حال پیگیری است که پس از تکمیل شهر گناباد را به شبکه ریلی کشور وصل می کند .
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان رضوی با بیان اینکه هنوز عملیات اجرایی ساخت راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد آغاز نشده، گفت: مطالعات تکمیلی این طرح توسط شرکت در حال انجام است که پس از تکمیل عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
12 درصد از مجموع 12 هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور معادل هزار و 500 کیلومتر در خراسان رضوی قرار دارد.
پارسال حدود 24.5 میلیون مسافر از طریق خطوط راه آهن در ایران جا به جا شدند که نیمی از این مسافران در مسیر خراسان رضوی و مشهد تردد داشتند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.