به گزارش ایرنا حبیب الله آسوده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: پارسال بیش از 11 درصد اشتغال ایجاد شده در استان خراسان رضوی مربوط به کمیته امداد حضرت امام بود.
وی بیان کرد: پارسال بیش از 21 هزار فقره وام ضروری و اشتغال به افراد نیازمند تحت پوشش و در آستانه پوشش در مجموع با رقم 800 میلیارد ریال با کارمزد نزدیک به صفر درصد و بدون جریمه تاخیر پرداخت شد.
آسوده گفت: همچنین بیش از یکهزار و 280 واحد مسکونی برای محرومان استان با کمک مردم ایجاد شد که امسال تلاش داریم با پشتوانه کمک های مردمی این رقم را سه برابر کنیم.
وی تاکید کرد: باید بتوانیم 40 هزار خانواده بدون سرپناه و یا با سرپناه نامناسب استان را خانه دار کنیم که با کمک مردم این مهم محقق می شود.
آسوده بیان کرد: در استان 186 هزار خانواده با بیش از 400 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات این نهاد هستند که همه علاقه مند به توانمند شدن دارند و اگر فرصت توانمندسازی را داشته باشند تولیدگران موثری خواهند شد.
وی افزود: بیش از 25 هزار دانش آموز و 4 هزار دانشجو زیر پوشش این نهاد هستند، همچنین بیش از 50 هزار فرزند یتیم و محسنین در استان داریم که حمایت از آنان، برای این فرزندان برکات زیادی به همراه دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی ادامه داد: کمیته امداد صرفا پول توزیع نمی کند، در امر بازار و فروش نیز کمک می کند به طوریکه بیش از 12 نمایشگاه طی 2 سال گذشته در استان و خارج استان برای فروش تولیدات مددجویان با همکاری بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی برپا شده است.

*صدقات از شهرها خارج نمی شود
آسوده با بیان اینکه کمیته امداد، امین مردم است، افزود: آمریکا ریاست کمیته امداد کشور را در فهرست تحریم قرار داده که این اقدام پستی و زبونی آمریکا و رژیم صهیونیستی را می رساند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل می دانند این نهاد برای اهداف انقلاب کار جهادی می کند و در کنار دولت و مستضعفان مقتدارانه حضور دارد، لذا می کوشند بی اعتمادی نسبت به این نهاد ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: وجوه و کمک های مردمی به هیچ وجه از شهر و مرکز استان خارج نمی شود، هیچ صدقه ای از شهرهای خود به جای دیگر داده نمی شود، اینکه کمک های مردمی در جاهای دیگر هزینه می شود تبلیغات مغرضانه دشمن است .
آسوده تاکید کرد: کمیته امداد امانتدار خیر مردم و تحت نظارت چندین دستگاه نظارتی است.
وی گفت: با گذشت 22 روز از پیروزی انقلاب و به رغم تلاش منافقان برای براندازی انقلاب، امام راحل دستور تشکیل کمیته امداد برای رسیدگی به محرومان و مستضعفان را دادند و این کمیته تنها نهادی است که نام امام راحل را بر خود دارد.
آسوده بیان کرد: انسجام، اتحاد و وحدت در خراسان رضوی بین مسئولان و مردم در کمک به محرومان بالاست، بیش از 2 میلیون خانواده در استان داریم که اگر همه دست به دست هم دهیم فقیری باقی نمی ماند.
کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی هم اکنون بیش از 350 هزار مددجو را به صورت مستقیم زیر پوشش خدمات حمایتی خود دارد.
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.