رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازیهای بومی و محلی کاشمر در این خصوص گفت: در این المپیاد یک روزه نونهالان شهرستانهای گناباد، خواف، رشتخوار و کاشمر در رشته های هفت سنگ مهارتی، تیر و کمان (پلخمون، دال پلان) رقابت کردند.
رضا یوسفی افزود: این المپیاد با عنوان 'یادبود شهدا، اوقات فراغت، نشاط و تعالی نونهالان و نوجوانان' برگزار شد و در پایان در رشته هفت سنگ مهارتی علیرضا عرب از بخش زوزن شهرستان خواف و امیر حسینی بیابانی از شهرستان کاشمر به عنوان نفرات نخست و دوم به مرحله استانی راه یافتند.
وی ادامه داد: در رشته نشانه زنی هم امیر حسینی یوسفی از بخش سلامی شهرستان خواف، و مصیب هاشمی از بخش کوهسرخ به عنوان نفرات نخست و دوم راهی مرحله استانی این رقابتها شدند. در رشته تیرکمان سنتی(پلخمون) نیز اسامه اختیاری از بخش مرکزی خواف و احسان حسینی از بخش سلامی خواف توانستند به مرحله استانی راه پیدا کنند.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی خراسان ‌رضوی نیز در مراسم رقابتهای امروز گفت: در بین 31 هیات استانی در سطح کشور هیات استان خراسان رضوی به عنوان برترین هیات بازیهای بومی و محلی معرفی شده است.
محمدرضا خوش باطن افزود: مسابقات نونهالان بازیهای بومی و محلی پیش از این در هیچ استان برگزار نشده بود. پارسال نیز برای نخستین بار بازیهای نوجوانان و امسال بازیهای نونهالان در خراسان رضوی برپا شد.
هیات ورزشهای بومی محلی در 70 بخش استان خراسان رضوی فعال است. 'هفت‌سنگ، 'یک قل دو قل، کلاس کلاس یا لی لی، دژبال یا وسطی، بجول بازی، کبدی، «الک دولک، دال پلان و خروس جنگی یا الاختر از بازیهای بومی رایج در کاشمر هستند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.