حجتعلی شایانفر روز چهارشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان سبزوار افزود: با اجرای طرحهای عبور از تنش آبی و صرفه جویی در مصرف آب مشکلی به لحاظ قطع و جیره بندی آب ایجاد نمی شود.
30 شهر در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی تابستان امسال با تنش آبی مواجهند.
وی در ادامه، مدیریت بحران را نیازمند هماهنگی همه دستگاهها ذکر و بیان کرد: برای مقابله با شرایط بحران شش هدف عملیاتی و 61 فعالیت در خراسان رضوی تعریف شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در نظام مدیریت بحران باید علاوه بر شناسایی مخاطرات و نقاط آسیب پذیری، بانک اطلاعاتی ماشین آلات و میزان خطر پذیری آنها نیز مشخص شود.
وی به ایجاد شبکه داوطلبان روستایی نیز اشاره و بیان کرد: ایمن سازی خانه ها روستایی در قالب برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و 30 درصد واحدهای روستایی در طول این دوره مقاوم و بهسازی می شوند. امسال نیز شش درصد خانه های روستایی در خراسان رضوی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی مقاومسازی می شوند.
شایانفر طرح جامع بیمه همگانی خانه های روستایی را از دیگر برنامه های امسال ذکر و بیان کرد: هدف این طرح ارائه بخشی از خسارات در هنگام حوادث است.
وی در ادامه همچنین گفت: عملیات عمرانی 11 سالن مدیریت بحران در خراسان رضوی نیمه تمام است که با توجه به کمی اعتبارات، تکمیل این مکانها همیاری و مشارکت دستگاههای شهرستانی را می طلبد.
فرماندار سبزوار نیز در این نشست به خلاء آموزش در مواقع بحران در دستگاهای اجرایی اشاره و بیان کرد: توجه به آموزش نقش موثری برای آمادگی مسئولان و دستگاهای اجرایی در هنگام بحران دارد.
احمد برادران افزود: دهیاران و شوراها بهترین پایگاهها مقابله با بحران در مراکز روستاها هستند که برگزاری دوره های آموزشی برای آنها ضروری است.
8145/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.