دانشگاه پیام نور خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از محمدحسن دوگانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس این دانشگاه گزارش داد: انتصاب پروفسور عزیرالله نژادعلی به عنوان رئیس منطقه نهم دانشگاه پیام نور و مدیر دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در راستای تحقق همین سند بوده است.
وی افزود: با اعمال نظام جدید منطقه بندی و طرح آمایش آموزش عالی، دانشگاه پیام نور منطقه 9 شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان بالغ بر 420 عضو هیات علمی، 900 کارمند، 17 مرکز و 43 واحد دانشگاهی دارد.
رئیس منطقه نهم دانشگاه پیام نور و رئیس جدید دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز گفت: پویایی علمی، تفویض اختیار ویژه به مراکز و واحدها، همفکری و تعامل بدون توجه به اختلاف دیدگاهها از مهمترین برنامه ها و سیاستهای آتی هستند.
نژادعلی افزود: مطلوب جامعه علمی کشور این است که دستاوردهای علمی صرفا در حد نظری و مقالات باقی نمانند بلکه به صورت عملی در حوزه اقتصاد و پیشرفت جامعه نمایان شوند.
محمدعلی داوریار رئیس پیشین دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز گفت: افتخارات بسیاری در دوسال اخیر با همکاری و تلاش دانشگاهیان برای این دانشگاه بدست آمد که از برجسته ترین آنها انتخاب این مرکز به عنوان دانشگاه پیشرو در سطح استان در بین 24 مجموعه دانشگاهی در سال 96 است.
دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با 31 واحد تابعه در سطح این استان در مجموع 55 هزار دانشجو دارد که حدود 50 هزار نفر آنان در 70 رشته مقطع کارشناسی تحصیل می کنند. 3750 نفر از این دانشجویان در 32 رشته کارشناسی ارشد و 160 نفر آنان در هفت رشته مقطع دکترا تحصیل می کنند. دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در 11 کدرشته مقطع کارشناسی دانشجوی ارشد در شهرستانهای فریمان، گناباد، مشهد و نیشابور فعال است. 91 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و 10 رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور خراسان رضوی دایر است.
دانشگاه پیام نور که سال 1367 فعالیت خود را آغاز کرده بزرگترین شبکه آموزش عالی دولتی در ایران است که در میان 'دانشگاههای باز' دنیا رتبه ششم و در آسیا رتبه دوم را دارد. نظام آموزشی این دانشگاه 'نیمه حضوری' است که طی آن با بهره ‏گیری از فناوری‏ اطلاعات و ارتباطات(ICT)، کتابهای درسی خودآموز و دانشجومحوری در یادگیری، ضرورت حضور دانشجو در کلاسهای درس کاهش می یابد. 'دانشجومحوری، امکان مطالعه مستقل، پوشش فراگیر، ارائه دروس در وقت کمتر از لحاظ حضور ضروری دانشجو و در نتیجه کاهش هزینه ها و وابستگی کمتر به الزامات آموزشی نسبت به روشهای مرسوم' از مزایای نظام آموزش دانشگاه پیام نور است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.