علی رسولیان عصر شنبه در حاشیه بازدید از بازراچه مرزی دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماهه اخیر 355 میلیون دلار در قالب گشایش اعتبار و حواله ارزی در خراسان رضوی ارائه شد که نقش بسزایی در کنترل بازار ارز استان داشته است.
وی در ادامه، تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی مردم را از دیگر برنامه های مهم مدیریت استان اعلام و بیان کرد: در این چارچوب برنامه های تنظیمی با جدیت در سطح استان در دست اجرا و پیگیری است. در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در بازار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، به شدت با متخلفان برخورد می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندارای خراسان رضوی در همین چارچوب به خرید نهاده های دامی از کشورهای آسیای میانه اشاره و بیان کرد: هم اینک روزانه هشت تن گوشت گرم از استرالیا وارد بازار استان می شود و سعی می شود این رقم به روزانه 20 تن برسد. این واردات باعث کاهش 9 درصدی قیمت گوشت در خراسان رضوی شده است.
وی به خرید دانه های روغنی و ذخیره سازی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اشاره و بیان کرد: 80 هزار تن شکر برای مصرف مردم در خراسان رضوی ذخیره شده است.
رسولیان در ادامه همچنین به افزایش 14 درصدی صادرات از بازراچه های مرزی خراسان اشاره و بیان کرد: بازارچه مرزی دوغارون یکی از فعالترین معبرهای اقتصادی استان می باشد. صادرات کالا از این منطقه از ابتدای امسال تاکنون 166درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.

7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.