حبیب الله آسوده روز دوشنبه در حاشیه دیدار با تعدادی از خانواده های زیرپوشش کمیته امداد در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته یک هزار و 230 میلیارد ریال در این بخش اختصاص یافت که این رقم امسال 2 هزار و 760 میلیارد ریال شده است.
وی اظهار کرد: 500 میلیارد ریال از اعتبار امسال در این حوزه از منابع بانکی تامین شده است.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندسازی کمیته امداد در سال جاری گفت: در این طرح که به صورت آزمایشی در نیشابور اجرا می شود، محصولات تولیدی خانواده های زیرپوشش این نهاد که توانمند شده و به خودکفایی رسیده اند معرفی و عرضه خواهد شد.
آسوده افزود: رویکرد کمیته امداد جلب مشارکت مردم در طرح های اکرام ایتام و محسنین است که مورد استقبال قرار گرفته و جذب 50 هزار حامی تا پایان امسال هدفگذاری شده است.
وی اظهار کرد: بیش از 50 هزار یتیم و افراد بدسرپرست یا دارای سرپرست ناتوان زیرپوشش کمیته امداد استان خراسان رضوی هستند و سرانه کمکهای ماهیانه ای که توسط حامیان به آنان پرداخت می شود 300 هزار ریال است که امسال به 500 هزار ریال افزایش می یابد.
وی گفت: خانواده های بیش از سه نفر زیرپوشش این نهاد که فاقد مسکن هستند امسال برای رفع مشکل مسکن ساماندهی می شوند.
آسوده افزود: حدود 70 درصد سرپرستان خانواده های زیرپوشش کمیته امداد استان خراسان رضوی سالمند هستند که تعداد آنها حدود 80 هزار نفر است و سرانه پرداختی به هر نفر از آنان توسط این نهاد ماهیانه یک میلیون و 200 هزار ریال است.
وی اظهار کرد: 123 هزار خانواده معیشت بگیر در این استان زیرپوشش کمیته امداد هستند و 62 هزار خانواده از سایر خدمات این نهاد بهره می برند.
وی گفت: میزان کمکهای مردمی به این نهاد در سه ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.