به گزارش ایرنا حیدر خوش نیت، چهارشنبه در نشست شورای اداری مشهد افزود: منابع تخصیص یافته برای ایجاد اشتغال سیال است و اگر شهرستانی در مدت تعیین شده نتواند سهمیه اش را جذب کند این اعتبارات به دیگر شهرستانها خواهد رسید.
وی از عملکرد سامانه بانکی در مشهد انتقاد و بیان کرد: اگر لازم باشد مشکلات بانکها در تامین اعتبارات حوزه اشتغال را مطابق قانون و مورد به مورد پیگیری خواهیم کرد.
خوش نیت افزود: تاکنون 162 طرح اشتغال زایی در شهرستان مشهد به تصویب رسیده است که بانکهای عامل تنها برای 2 مورد آن تسهیلات پرداخته اند.

*دشمن به دنبال ایجاد نارضایی در جامعه است
خوش نیت گفت: مدیران اجرایی در پاسخگویی به مردم نباید تنها به سامانه اداری بسنده کنند، بلکه لازم است از پشت میز خود بلند شده و با حضور در جمع مردم، از مسائل آنان آگاه شوند.
سرپرست فرمانداری مشهد خاطرنشان کرد: جامعه به امید نیاز دارد و مردم باید خدمت رسانی صحیح را لمس کنند، دشمن می خواهد مشکلات اقتصادی را به نارضایی های اجتماعی گره زنده و ناآرامی های دیماه 96 را تکرار کند.

* دغدغه دادگستری خراسان رضوی صندوق های قرض الحسنه و خانگی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: در چند سال اخیر آمار خشونت و نزاع های فردی و‌ جمعی افزایش یافته، هرچند اخیرا آمار خشونتهای فردی کنترل شده است.
سیدامیر مرتضوی افزود: میزان تصرف عرصه های منابع طبیعی و موقوفات بالاست، مشکلات موسسات مالی با تلاش فراوان رفع شد اما امروز صندوقهای قرض الحسنه و خانگی به سرعت در حال رشد هستند و به دغدغه دستگاه قضا بدل شده اند.
وی با اشاره به هزار و 980 عنوان مجرمانه در کشور گفت: 20 عنوان جرم اصلی وجود دارد که با کنترل آنها از بروز بسیاری از مشکلات می توان جلوگیری کرد.
مرتضوی معرفی شعب ویژه و برخورد قضایی با برخی بزهکاری ها در دستگاههای خدمت رسان را بی حاصل خواند و گفت: دستگاههای اداری باید با تبیین شرح وظایف و ارائه طرحهای پیشگیرانه زمینه وقوع جرم را در حوزه دستگاههای اجرایی و خدماتی کاهش دهند.

* میانگین خاموشی برق مشهد، 77 دقیقه
مدیرعامل شرکت توزیع برق مشهد نیز گفت: این شرکت با 1.5 میلیون مشترک و پنج درصد اتلاف انرژی، تنها 77 دقیقه خاموشی در شبکه داشته است که بر اساس برنامه های بلندمدت این رقم باید به 14 دقیقه کاهش یابد .
علی سعیدی افزود: با توجه به جمعیت عظیم زایر و مجاور بارگاه منور رضوی در مشهد ساعات خاموشی در این شهر بسیار کمتر از میانگین کشوری است که این موضوع به دلیل اهمیت تامین و مدیریت انرژی در این کلانشهر مذهبی است .
وی 30 درصد مصرف انرژی فصل گرما را مربوط به دستگاههای سرمایشی عنوان کرد و گفت: اگر ادارات بر اساس برنامه ریزی در ساعات 11 تا 15 استفاده از وسائل سرمایشی خود را کنترل یا متوقف کنند میزان انرژی قابل ملاحظه ای در شبکه صرفه جویی می شود.
سعیدی به برنامه های این اداره برای کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف اشاره و بیان کرد: هزار حلقه چاه کشاورزی در مشهد مشترک برقند که با مالکان 430 حلقه چاه مذاکراتی شده تا در ساعات اوج مصرف، کار را متوقف کرده و با آبگیری در ساعات غیر اوج مصرف، از برق رایگان تابستانه برخوردار شوند.

* سد دوستی، تامین کننده 22 درصد آب مشهد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز گفت: آب مشهد از چهار سد و بیش از 400 حلقه چاه تامین می شود که سهم سد دوستی از این میان در سال 1391 بیش از 60 درصد بوده است.
علیرضا طباطبایی افزود: متاسفانه به دلیل کاهش بارشها و شرائط موجود سهم سد دوستی در تامین آب مشهد کاهش یافته به گونه ای که طی 2 ماه نخست سال جاری سد دوستی سهم 22 درصدی و چاهها سهم 69 درصدی در تامین آب مشهد داشته اند.
و به کمبود 17 درصدی منابع آبی مشهد در تابستان امسال اشاره و بیان کرد: علاوه بر این کمبودها سالانه 40 تا 50 هزار مشترک به مصرف کنندگان آب مشهد افزوده می شود، که برای مختل نشدن تامین آب شرب این کلانشهر 2 راه حل کاهش معنادار هدر رفت آب و کاهش سرانه مصرف در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول افزود: خوشبختانه در کاهش هدررفت ظاهری در شبکه توفیقاتی داشته ایم و در کاهش سرانه نیز با 20 دستگاه اداری در خصوص مصرف کاهنده ها و کنترل مصرف و آموزش مردم و ادارات اقدامات موثری صورت گرفته است که باید با تقویت استفاده از کاهنده های مصرف آب این روند شدت گیرد.
وی به طرح نبی اکرم (ص) در جمع آوری چاه های سطح شهر و بهینه سازی مصرف آن اشاره کرد و گفت: هزینه این طرح هزار و 200 میلیارد ریال است که با تکمیل طرح در شهریورماه هزار و 600 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید آب شرب مشهد افزوده خواهد شد.
طباطبایی گفت: 81 درصد مصرف آب مشهد در حوزه خانگی و تنها پنج درصد در بخش صنعت است و مصرف آب شهرکهای صنعتی در بخش مجزا از صنعت قرار می گیرد، این آمار نشان می دهند بهینه سازی و مدیریت مصرف در بخش خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است .
100 درصد جمعیت 3.5 میلیون نفری مشهد در قالب یک میلیون و 280 هزار مشترک زیر پوشش خدمات آبرسانی و 70 درصد زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.