محمدرضا اکبرنیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ برای ایجاد 10 کیلومتر خط انتقال آب و پنج مخزن 500 و 800 مترمکعبی در مناطق روستایی بجستان هزینه می شود.
وی اظهار کرد: در این راستا طرح های آبرسانی روستای فخر آباد با هزینه 13 میلیارد ریال شامل 6 کیلومتر خط انتقال آب و مخزن 500 مترمکعبی، شبکه برق به طول یک هزار و 300 متر و تعویض پنج کیلومتر شبکه فرسوده اجرا می شود.
وی احداث مجتمع آبرسانی روستاهای صلح آباد، مطرآباد و مزار با چهار کیلومتر خط انتقال، چهار مخزن 800 مترمکعبی و سه شبکه توزیع و ایستگاه پمپاژ با هزینه 20 میلیارد ریال را از دیگر طرحهای کاهش تبعات خشکسالی در بخش آبرسانی روستایی بجستان ذکر کرد.
اکبرنیا گفت: همچنین برای رفع کمبود آب شرب ساکنان روستاهای منصوری و ابراهیم آباد از توابع بخش یونسی بجستان پارسال 2 ایستگاه آب شیرین کن با ظرفیت 25 مترمکعب و هزینه بیش از 700 میلیون ریال در این منطقه نصب شد.
وی افزود: منابع آب روستاهای مزبور به دلیل کاهش کیفیت، برای آشامیدن مناسب نبود و آب شرب مردم با تانکر سیار از مجتمع شهید منصوری تأمین می شد لذا با نصب آب شیرین کن برای کاهش این مشکل اقدام شد.
خشکسالی 18 سال گذشته بیش از 150 میلیارد ریال به بخش آب و فاضلاب روستایی شهرستان بجستان خسارت وارد کرده است.
هفت هزار مشترک در 30 روستای بجستان زیرپوشش خدمات اداره آب و فاضلاب روستایی قرار دارند که آب مصرفی آنها از 25 حلقه چاه، 6 قنات و 2 چشمه تأمین می شود.
هفت هزار و 240 مشترک هم از خدمات آب و فاضلاب شهری بجستان استفاده می کنند.
شهرستان بجستان در 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.