حمید صالحی عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شدت بی سابقه آلودگی هوا در کلانشهر مشهد امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در راستای کاهش آلودگی هوا مصوب شد.
وی ادامه داد: بر این اساس ساعت تعطیلی ادارات همانند روزهای عادی خواهد بود. همچنین بانکهای خصوصی و دولتی همانند گذشته ساعت کاری و خدمات دهی خود را با هدف رفاه حال مردم آغاز می کنند اما دو ساعت زودتر تعطیل می شوند. همه مدارس و مهدهای کودک مشهد نیز روز چهارشنبه نهم خرداد ماه تعطیل هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص برگزاری امتحانات پایان سال دانش آموزان نیز گفت: امتحانات نهایی و هماهنگ استانی فردا طبق برنامه برگزار می شوند و سایر امتحانات دانش آموزان در مشهد باید با تعیین تاریخ دیگری از سوی مدارس برگزار شوند.
وی به تعطیلی و توقف فعالیت همه واحدهای شن شویی در شمال و شمال شرق مشهد نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به تداوم آلودگی هوا در مشهد طی روزهای آینده، طبق تصویب کارگروه روز پنجشنبه نیز خودروهایی که شماره پایانی پلاک آنان زوج است اجازه حرکت در این شهر را ندارند و حتی در صورت خروج از منزل توسط پلیس جریمه می شوند.
صالحی در خصوص ساعت کاری ادارات در روز پنجشنبه دهم خرداد ماه نیز گفت: تصمیم گیری در این زمینه منوط به ارائه گزارش پیش بینی هواشناسی و تصمیم اداره کل حفاظت محیط زیست خواهد بود لذا روز چهارشنبه اطلاع رسانی در این خصوص صورت می گیرد.
میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد به عدد 235 و وضعیت اضطرار رسیده است. کیفیت هوا در سه ایستگاه طرق با 318، چمن و خاقانی هر یک با 301 در وضعیت خطرناک قرار دارد.
مشهد طی ماههای فروردین و اردیبهشت امسال 16 روز هوای پاک، 39 روز هوای سالم و هفت روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشته است.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کیفیت هوا در کمتر از 50 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هوای پاک، 50 تا 100 نشانگر وضعیت سالم، در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.