تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: حفظ سلامت زائران در حرم مطهر رضوی و اماکن متبرکه از برنامه های اولویتدار آستان قدس و خادمان این حرم بوده است و در این راستا تلاش کردیم تا حضور زائران در حرم به دور از هرگونه آسیب و بیماری باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: حضور مرکز فوریتهای پزشکی در حرم مطهر در کنار دارالشفا در مجاورت بارگاه قدسی خدمات درمانی را به زائران رضوی کامل کرد.
وی ادامه داد: به زودی در نقاط دیگری از حرم مطهر رضوی نیز مراکز خدمات اورژانسی پزشکی اضافه می‎ شود تا بتوان در زمان ازدحام جمعیت به بیماران خدمات رسانی مطلوب داشت.
مدیرعامل موسسه درمانی آستان قدس رضوی نیز گفت: مرکز فوریتهای پزشکی حرم رضوی در فضایی به مساحت 120 مترمربع با هشت تخت اورژانس راه ‌اندازی شده که شش تخت آن بستری و دو تخت دیگر نیز ویژه اقدامات پزشکی CPR است.
ناصر سرگلزایی افزود: برای راه ‌اندازی و تجهیز این مرکز اورژانس چهار میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شد و از به روزترین تجهیزات مانند دستگاههای ونتیلاتور، الکتروشوک و مانیتور در آن استفاده می شود.
وی گفت: این مرکز بطور شبانه ‌روزی با در اختیار داشتن متخصص طب اورژانس، پزشک عمومی و شش پرستار فعالیت می کند و خادمان سلامت رضوی به خواهران و برادران بیمار به صورت جداگانه خدمات ارائه می دهند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.