رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد در آیین افتتاح این موزه، آسمان دانشگاه فردوسی را دارای کهکشانی از بزرگان و مفاخر دانست و افزود: بزرگانی چون دکتر یوسفی، دکتر فیاض، استاد فاطمی، استاد واعظ زاده، استاد آشتیانی، استاد مدیرشانه چی و دکتر علی شریعتی در این دانشگاه به تدریس پرداخته اند و اکنون وظیفه ماست که این پیشینه درخشان را به بهترین شکل به نسل بعدی معرفی کنیم.
دکتر سلمان ساکت افزود: در این موزه سیر تحول دانشگاه، چهره روسا، مفاخر و استادان تاثیرگذار، وسایل اهدایی استادان برجسته و خانواده های آنان، تعدادی از وسایل و اشیای قدیمی دانشکده ها و واحدهای مختلف دانشگاه، نمونه ای از مهم ترین و قدیمی ترین کتابها و نشریات، بازتاب رویدادها و اخبار دانشگاه در مطبوعات و نقش دانشگاه در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نمایش درآمده است.
رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد از نمایش فیلم ها و نماهنگ های معرفی دانشگاه و مفاخر آن و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی در بخش دیداری و شنیداری این موزه خبر داد.
ساکت گفت: فضای اختصاص داده شده به موزه دانشگاه محدود است لذا اشیا و مدارک مختصری در این فضا به نمایش گذاشته شده که در فواصل زمانی مشخص، این اشیا تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: مخاطبان موزه دانشگاه فردوسی مشهد استادان پیشکسوت و شاغل، دانشجویان، کارکنان، دانش آموختگان و اعضای خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد هستند و این مجموعه از این پس میزبان مهمانان داخلی و خارجی دانشگاه، مدیران شهری و کشوری و همچنین گروههای محدود دانش آموزی خواهد بود.
رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، موزه این دانشگاه را تجلیگاه تاریخ و افتخارات دانشگاه دانست و گفت: این موزه با هدف نمایش پیشینۀ درخشان علمی و فرهنگی و ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دانشگاه ایجاد شده است.
ساکت ایجاد موزه را فرصتی مناسب برای باروری فرهنگی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد خواند و گفت: موزه دانشگاه به عنوان یک مرکز فرهنگی و پژوهشی به ارتقای سطح آگاهی و دانش بازدید کنندگان یاری خواهد رساند و خدمات مختلفی به بخش های گوناگون دانشگاه ارائه خواهد کرد.
وی گفت: ساختمان 550 متر مربعی موزه دانشگاه فردوسی مشهد پس از تغییر کاربری از سال 1395 در اختیار مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه قرار گرفت که 450 متر­ مربع آن به فضای نمایشگاهی و 100 متر­ مربع از آن به فضای اداری اختصاص یافته است.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.