افشین تحفه گر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای تئاتر موزیکال و اپرا کار جدیدی است که با توجه به غنای فرهنگی این استان می توان قصه های حماسی را به صورت اپرا و موزیکال روی صحنه برد.
وی اظهار کرد: تئاتر تراژدی کارتاژ به کارگردانی حامد امانپور برای اولین بار در استان از اواخر اسفند ماه پارسال در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد روی صحنه می باشد که با استقبال خوبی مواجه شده است.
وی عوامل اجرایی این تئاتر را بیش از یکصد نفر ذکر کرد و گفت: هر کار جدید با مشکلات مختلف روبرو می شود لذا نهادهای فرهنگی متولی باید حمایت لازم از کارهای نو را داشته باشند.
کارگردان اپرای کارتاژ نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این تئاتر به عنوان اولین اثر اپرا در استان حاصل کار و تمرین 2 ساله تیم یکصد نفره و کار آکادمیک و دانشگاهی است.
حامد امانپور افزود: مردم به تئاتر و هنرهای نمایشی علاقه دارند ولی به دلیل مظلومیت هنر تئاتر در استان حتی سالن های تئاتر به شهروندان معرفی نشده است.
وی با بیان اینکه تئاتر تراژدی کارتاژ تا 17 فروردین ماه در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می باشد، اظهار کرد: باید به هنر تئاتر در این استان توجه شود و دستگاه های متولی با معرفی اجراها و تدارک سالن های مجزا هنرمندان را یاری کنند.
اپرای تراژدی کارتاژ را 'هنری پرسل' به رشته تحریر درآورده و سید هادی فرقانی آن را ترجمه کرده است.
هم اکنون 40 گروه حرفه ای تئاتر در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.