حجت الاسلام محمد احمدزاده، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری از 25 اسفندماه در 129 بقعه متبرکه امامزادگان استان اجرا شده که متولیان این بقاع با اجرای برنامه های فرهنگی و خدمات رفاهی پذیرای زائران داخلی و خارجی هستند.
وی بیان کرد: در این مدت از 13 هزار و 828 زائر در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری خراسان رضوی پذیرایی شده است و پنج هزار و 285 زائر در واحدهای اقامتی برخی بقاع متبرکه و حسینیه های زیر پوشش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اسکان یافتند.
وی اضافه کرد: در این راستا امکان اسکان موقت برای سه هزار زائر در روز در 61 بقعه متبرکه، 15 هزار نفر در روز در حسینیه های مشهد و چهار هزار نفر در روز در حسینیه های دیگر شهرستان های استان فراهم شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، خیمه های معرفت، نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقه فیلم و عکس، برگزاری برنامه های مناسبتی، از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه در حال اجراست.
احمدزاده افزود: از 25 اسفندماه تا امروز، 106 نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه استان برگزار شده، 6 هزار و 755 زائر از خیمه های معرفت بازدید و از خدمات آن استفاده کردند، 441 زائر از خدمات ایستگاه های سلامت مستقر در بقاع متبرکه بهره گرفتند.
وی اظهار کرد: اجرای طرح ملی آرامش بهاری تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، 256 بقعه متبرکه مربوط به امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.