بهرام نکاحی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان طرقبه شاندیز با برخورداری از 12 کمیته اقدامات لازم برای اسکان، تسهیل ترافیک، زیباسازی شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی را برای شهر شاندیز انجام داده است.
وی اظهار کرد: جاذبه های طبیعی، هتل کوروش، اقامتگاه بوم گردی، باغ سراهای فراوان، پارک های جنگلی، روستاهای گردشگری با استراحتگاه ها و سالن های غذاخوری متنوع، سنگ نگاره های تاریخی، قلعه چاهشک، موزه ویرانی، هنر پوستین دوزی، قبرستان ویرانی و همچنین غذای معروف 'شیشلیک' بخشی از ظرفیت های گردشگری شهر شاندیز است.
وی با بیان اینکه هر سال به تعداد گردشگران شاندیز افزوده می شود، گفت: روزانه 16 هزار خودرو سبک و یکهزار و 600 خودرو سنگین وارد شاندیز می شود و در سال گذشته 30 میلیون گردشگر از این شهر دیدن کردند.
شهردار شاندیز از برگزاری جشنواره میراث ایرانیان به عنوان یکی از برنامه های نوروزی این شهر برای حمایت از مشاغل خرد، معرفی ظرفیتهای فرهنگی و گردشگری محلی و ایجاد اوقات خوش برای گردشگران پارک جنگی این شهر خبر داد.
نکاحی افزود: جشنواره میراث ایرانیان شامل سه بازارچه با 90 غرفه است که هنرمندان و صنعتگران خراسان رضوی محصولات خود را در بخش سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی در معرض بازدید عموم قرار می دهند.
وی اظهار کرد: در این جشنواره هنرمندان حرکات آیینی و برنامه های فرهنگی و سنت های قدیمی ویژه نوروز را برای گردشگران اجرا می کنند.
وی گفت: جشنواره میراث ایرانیان با اهداف تقویت وحدت و اتحاد، احیای هویت فرهنگی و تاریخی و ارتقای امنیت از 29 اسفند امسال تا 15 فروردین سال 97 در پارک جنگلی شاندیز برگزار می شود.
شهر شاندیز با 32 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری مشهد واقع است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.