به گزارش ایرنا دکتر جواد باذلی شنبه شب در نشستی خبری افزود: از این میزان 200 میلیارد ریال مطالبات معوقه این دانشگاه از بیمه ها است که به دلیل پرداخت نشدن، به جمع بدهی های دانشگاه بابت کارانه پزشکان و بخشهای طرف قرارداد اضافه شده است.
وی با اشاره به نبود جاذبه کافی برای ماندگاری پزشکان متخصص در گناباد، گفت: البته این دانشگاه از هیچ تلاشی برای افزایش ماندگاری متخصصان دریغ نمی کند.
باذلی در خصوص مشکلات مردم برای گرفتن نوبت از پزشکان متخصص کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بیشترین مشکل مربوط به شبکه تلفن ثابت است که با توجه به حجم بالای تماسها در دقایق نخست امری اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: اختلاف بین تعرفه دولتی و آزاد موجب افزایش حجم مراجعه به کلینیکهای بیمارستان شده است و با این وجود باید با فرهنگ سازی بیشتر شیوه ارجاع به متخصص تغییر کند و هر شهروند برای یک ناراحتی ساده به متخصص مراجعه نکند.
وی به نبود پزشک قانونی در گناباد و مشکلات متعدد مردم در این بخش اشاره کرد و گفت: رفع این مشکل تنها وظیفه دانشگاه علوم پزشکی نیست و این دانشگاه تنها اقدام به معرفی پزشک این مرکز می کند.
بازذلی تصریح کرد: چند نفر برای تصدی پزشکی قانونی معرفی شده اند که در مراحل نخست پشیمان شده اند و هم اکنون به دنبال جذب سرباز پزشک برای تصدی پزشکی قانونی شهرستان هستیم.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با 2 بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی است.
هم اکنون بیش از 120 هزار نفر از مردم شهرستان مزبور زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.