به گزارش ایرنا محمدرحیم نوروزیان، شنبه در تشریح خدمات برنامه ریزی شده برای نوروز 97 مشهد در جمع خبرنگاران افزود: این بازرسی ها با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، راهداری و دیگر دستگاههای متولی از 25 اسفند جاری آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه می یابد.
وی از تامین اقلام مصرفی زائران و مجاوران در کلانشهر مشهد خبر داد و گفت: 112 هزار نفرشب تخت رسمی و 161 هزار نفرشب تخت موقت، برای اسکان زائران در مشهد در نظر گرفته شده است.
نوروزیان خاطر نشان کرد: استفاده از مدارس، تکایا و مساجد برای اسکان زائران را در شان زوار حضرت رضا(ع) نمی دانیم اما واقعیت این است که بخشی از مسافران تمکن مالی لازم را ندارند لذا به این اقامتگاهها روی می آورند.
وی خاطرنشان کرد: بین 150 تا 200 واحد اقامتی غیرمجاز در مشهد فعالند که وابسته به ادارات دولتی هستند و به نوعی هتلداری می کنند که باید، این روند در قالب یک سیاست اصولی با همکاری هتلداران مشهدی اصلاح و از فعالیت آنها جلوگیری شود.
فرماندار مشهد افزود: بیشترین سرمایه گذاری کشوری در خصوص ساخت هتل در مشهد انجام شده است و تداوم این نوع هتلداری و استفاده از ظرفیت مدارس برای اسکان زائران موجب آسیب دیدن صنعت هتل داری در این شهر می شود.
وی از تدارک 35 بیمارستان ، 61 پایگاه اورژانس و 96 داروخانه شبانه روزی در مشهد و استقرار 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس در اطراف حرم مطهر رضوی برای ارائه خدمات درمانی به زائران خبر داد و گفت: 150 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز هفته قبل به همت شهرداری به ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری مشهد افزوده شده است.
فرماندار مشهد ادامه داد: 9 نمایشگاه کتاب در مشهد و سه ایستگاه فعالیتهای فرهنگی و هنری در میدان های جانباز، شهدا و احمد آباد برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط شهرداری پیش بینی شده است.
نوروزیان خاطر نشان کرد: در مجموع تا پایان دیروز 395 هزار و 756 مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی و خودرو شخصی وارد مشهد شده اند.
فرماندار مشهد به فقر زیرساختها از جمله در محورهای ورودی مشهد اشاره و بیان کرد: باید به این شهر به صورت ملی توجه شود و شایسته نیست برای میزبانی از میلیون ها زائر، تنها به عوارض و هزینه های دریافتی از مردم مشهد متکی باشیم، بلکه کشور نیز باید سهم خود از این میزبانی را بپردازد.
رئیس شورای تامین شهرستان مشهد همچنین خاطرنشان کرد: به رغم تهدیداتی که گروههای تروریستی هر ساله متوجه مشهد می کنند پیش بینی می کنیم با تلاش دستگاههای امنیتی در نوروز 97 همچون سال های گذشته مشکل امنیتی نداشته باشیم.
در بازه زمانی 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96، حدود هشت میلیون زائر و گردشگر به شهر 3.5 میلیون نفری مشهد سفر کرده بودند.
5132/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.