محمدهادی ضیایی مهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروز گذشته با از رده خارج کردن تعدادی از واگن های مسیر خراسان رضوی که بالای 35 سال داشتند میانگین عمر آنها به 24 رسید و امسال نیز با تداوم این روند در آستانه نوروز، میانگین عمر ناوگان ریلی خراسان رضوی به 18 رسیده است.
وی توضیح داد: از آنجا که سرعت قطارها در مسیر تهران - مشهد 140 کیلومتر در ساعت است و بیشتر قطارهای ورودی به مشهد از مسافت های دور مسافران را به این ایستگاه منتقل می کنند لذا این ناوگان باید از ایمنی و عمر مناسبی برخوردار باشد.
او افزود: طی حدود 15 سال گذشته هیچ حادثه ای برای قطارهای مسافری در مسیر ریلی خراسان رخ نداده که باعث بسته شدن خط اصلی این مسیر و ایجاد تلفات انسانی شود.
مدیرکل راه آهن خراسان با بیان این که 30 درصد از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در طول سال با راه آهن وارد مشهد می شوند، گفت: طرح سفرهای نوروزی راه آهن از 25 اسفند تا 15 فروردین به اجرا درمی آید و در قالب این طرح، روزانه 98 رام قطار به صورت رفت و برگشت و با ظرفیت 40 هزار و 358 نفر، مسافران و زائران بارگاه رضوی را از27 شهر و مرکز استان، در این مسیر جا به جا می کنند.
ضیایی مهر افزود: این آمار در مقایسه با نوروز 1396 از نظر تعداد رام قطار روزانه 6 درصد و از نظر ظرفیت جا به جایی تعداد مسافر نوروزی نیز سه درصد رشد دارد.
او ادامه داد: جا به جایی این تعداد مسافر نوروزی به وسیله 12 شرکت حمل ونقل مسافری انجام می شود و راه آهن خراسان نیز نظارت و تامین زیرساخت حمل و نقل ریلی را بر عهده دارد.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در ایام نوروز نیمی از سفرهای ریلی در مسیر مشهد انجام می شود و پیش بینی می شود بیش از800 هزار مسافر در این مسیر جا به جا شوند.
ضیایی مهر افزود: طی 11 ماه امسال نیز 11 میلیون و 266 هزار مسافر در مسیر مشهد جا به جا شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 9 درصد رشد داشته است.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور هزار و 500 کیلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد اما این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
1922/3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.