کریستینا رادی در این دیدار گفت: اسلوونی تمایل دارد در زمینه تجهیزات پزشکی، داروسازی، کشاورزی، انتقال آب، تصفیه فاضلاب و قطعات خودرو از ظرفیتهای خراسان رضوی استفاده کند.
وی افزود: برگزاری نمایشگاههای مشترک نیز می تواند زمینه آشنایی شرکتهای بخش خصوصی کشور اسلوونی با استان خراسان رضوی را فراهم کند.
وی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پیشنهادهای خود را مطرح کنیم باید اطلاعات پروژه های مختلف خراسان رضوی را در اختیار داشته باشیم.
رادی گفت: ایران را محدود به تهران نمی دانیم و از ظرفیتهای دیگر استانهای این کشور و به خصوص خراسان رضوی هم آگاه هستیم و معتقدیم موقعیتهای بسیار در این استان برای همکاری با شرکتهای مختلف اسلوونی وجود دارد که به دقت آنها را بررسی می‌کنیم.
وی افزود: 36 قطعه خودرو مرسدس بنز آلمان در اسلوونی تولید می شود لذا زمینه همکاری در زمینه ساخت قطعات خودرو با خراسان رضوی وجود دارد.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: این استان فعال ترین استان ایران در قطعه سازی خودرو است و بعد از تهران بزرگترین واحد تولید خودرو کشور در مشهد قرار دارد که قطعات خودروهایی از قبیل پژو و سوزوکی را تولید می کند.
علی رسولیان افزود: با وجود پالایشگاه خانگیران در خراسان رضوی در حوزه پتروشیمی و پالایش فرآورده های نفتی نیز امکان همکاری با سرمایه گذاران اسلوونی وجود دارد.
وی وجود 44 ماده معدنی، انرژیهای خورشیدی و بادی، کارخانه های داروسازی، تجهیزات پزشکی، فولاد، انتقال آب و تصفیه فاضلاب را از جمله بخشهایی برشمرد که زمینه همکاری مشترک خراسان رضوی با اسلوونی در آنها وجود دارد.
وی اظهار کرد: بخش گردشگری هم از دیگر بخشهایی است که با توجه به جمعیت 6 و نیم میلیون نفری خراسان رضوی و ورود سالانه 30 میلیون گردشگر و زائر به مشهد فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن وجود دارد.
رسولیان گفت: عزم جدی برای حمایت از سرمایه ‌گذاران در مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد و امسال 580 میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در بخشهای مختلف این استان جذب شده و پروژه های آماده ای نیز برای سرمایه گذاری خارجی در این استان وجود دارد.
1922/7507/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.