محمدهادی ضیایی مهر، سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر مشهد - نیشابور به عنوان اولویت نخست عملیاتی شدن قطار برقی تهران - مشهد پیش بینی شده و ابتدا این قطعه از مسیر راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: برای راه اندازی قطار برقی مشهد - تهران به ایجاد ریل جدید نیازی نیست و از ریل های موجود با اصلاحاتی در قوسها و زوایای آن استفاده می شود
او ادامه داد: هزینه اجرای طرح قطار برقی مشهد - تهران 2 میلیارد دلار با حمایت و فاینانس خارجی کشور چین پیش بینی شده که 85 درصد هزینه اجرای این طرح توسط چین و 15 درصد توسط دولت ایران تامین می شود.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: اگر مشکل خاصی پیش نیاید و سهم دولت نیز به موقع پرداخت شود اجرای این پروژه طی مدت چهار سال به انجام خواهد رسید.
ضیایی مهر افزود: سرعت قطار برقی مسیر مشهد - تهران 200 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده به طوری که این طی این مسیر حدود 6 ساعت طول خواهد کشید.
از مجموع 12هزار و 500 کیلومتر خطوط شبکه ریلی کشور یک هزار و 500 کیلومتر، معادل 12 درصد در خراسان رضوی قرار دارد اما این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر را در ناوگان ریلی کشور به خود اختصاص داده است.
1922/3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.