به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن صادقی نسب روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: وجود بقاع متبرکه چند امامزاده در مناطق مختلف شهری و روستایی گناباد ظرفیت بسیار مهم برای توسعه گردشگری مذهبی در این شهرستان است.
وی همچنین با انتقاد از آنچه 'برخی مظاهر بد حجابی بین مسافران و گردشگران در گناباد' دانست، رعایت موازین شرعی و حفظ عفاف و حجاب توسط آنان را خواستار شد و اظهار کرد: برای تبلیغ در این زمینه، نصب تابلوها و بنرهایی در اطراف آثار تاریخی و گردشگری شهرستان توصیه می شود.
وی گفت: اعتراض مردم و مسئولان گناباد نسبت به انتساب نام دراویش به این شهرستان باید به صورت خاص در شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی پیگیری شود.
حجت الاسلام صادقی نسب افزود: پژوهشی در زمینه تصوف توسط جمعی از صاحب نظران گناباد در حال انجام است که نتایج آن به زودی ارائه می شود.
فرماندار گناباد نیز در این نشست، استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی و جلب مشارکت عمومی را اساس موفقیت در فعالیتهای فرهنگی و هنری این شهرستان دانست.
محمدعلی نبی پور گفت: افزایش ارتباط بین مسئولان و اقشار مختلف جامعه برای افزایش اعتماد عمومی، سرمایه و همبستگی اجتماعی ضروری است و همه مدیران باید به این امر توجه داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری 'خواجه اختیار منشی گنابادی' که در آینده نزدیک در این شهر برگزار می شود، استفاده از ظرفیت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای افزایش کیفیت این همایش را خواستار شد.
هادی محمدپور رئیس آموزش و پرورش شهرستان گناباد نیز از آمادگی 12 مدرسه در این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.
شهرستان گناباد با 250 اثر تاریخی، پنج هزار و 700 موقوفه و رقبه و مرقد پنج امامزاده در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.