علی لاریجانی عصر یکشنبه در مراسم رونمایی 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در مشهد افزود: شهرهای بزرگ دارای مشکلات بیشتری نسبت به سایر شهرها هستند که آلودگی هوا از آن جمله است لذا توسعه مترو و حمل و نقل عمومی برای کاهش این معضل ضروری است. پروژه های مترویی باید با سرعت بیشتری اجرا شوند و برای تحقق این مهم حمایت دولت و مجلس ضروری است.
وی ادامه داد: در چارچوب قانون بودجه سال 1397 امکاناتی برای کلانشهرها دیده شده که از آن جمله وجود ردیفی برای سه شهر زیارتی است که می توان از این ظرفیت برای تقویت زیرساختهای زیارتی استفاده کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه یارانه ها و منابع پرداخت آن را از مشکلات کشور اعلام و بیان کرد: امسال تصمیم بر آن شد منابعی در اختیار سازمان برنامه و بودجه باشد تا دسترسی به آن سهلتر شود و منابعی که برای پرداخت یارانه به مردم و سایر بخشها در نظر گرفته شده پایدار می شود. این اقدام مهمی می باشد که تاکنون اجرا نشده است.
وی گفت: فروش اوراق مشارکت نیز ظرفیت دیگری در اختیار کلانشهرها است که می توانند از این ظرفیت برای توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی بافتهای فرسوده استفاده کنند. امکان دیگر نیز فراهم شده که با اجرایی شدن آن در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی گامهای بلندی برداشته می شود و آن در نظرگرفتن فاینانس تا سقف هشت میلیارد دلار است و 15 درصد سهم دولت نیز از صندوق توسعه تامین می شود که مسیر جدیدی برای حمل و نقل ریلی است.
لاریجانی افزود: کلانشهر مشهد دارای موقعیت خاصی است و باید مشکلات آن در کنار کلانشهر تهران خاصتر بررسی شود. شهرداران کلانشهرها می توانند با راه اندازی دبیرخانه ای مشکلات خود را بطور جدیتر از طریق دولت و مجلس پیگیری کنند و اگر این اقدام محقق شود این دبیرخانه به مرکز پژوهشهای مجلس معرفی خواهد شد تا دستور کارهای مشخصی از آن برای حل معضلات کلانشهرها استخراج شود.
210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس با هزینه هزار و 336 میلیارد ریال اعتبار در بازار خودروی مجیدیه رونمایی شد. از ابتدای امسال تاکنون 112 دستگاه اتوبوس فرسوده در مشهد نوسازی شده است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.