شهرام طاهرزاده، دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 75 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در خراسان رضوی مصدوم شدند که این تعداد در چهارشنبه سوری سال 1394، حدود 90 نفر بود.
وی گفت: سوختگی، آسیب های چشمی، ساییدگی و خراشیدگی مهم ترین علت مراجعه مصدومان چهارشنبه آخر سال به بیمارستانها و مراکز درمانی بود.
او ادامه داد: 60 درصد از مصدومان این حوادث بین 10 تا 29 سال داشته اند که 35 درصد آنها دانش آموز بودند و این در حالی است که فراوانی این حوادث در بین جنس مذکر چهار برابر اناث بود و از کل مصدومان پارسال، 60 نفر مرد و 15 نفر زن بودند.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 90 درصد از حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته خراسان رضوی در مناطق شهری استان رخ داد و 80 درصد مجروحان این حوادث در بیمارستان های استان به صورت سرپایی درمان و بقیه بستری شدند.
طاهرزاده افزود: 10 درصد از مجروحان این حوادث توسط اورژانس و 90 درصد توسط خود مردم به بیمارستانها انتقال یافته بودند.
رئیس اداره حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خوشبختانه سال گذشته هیچ فردی بابت حوادث چهارشنبه آخر سال در خراسان رضوی فوت نکرد.
طاهرزاده افزود: امسال برای پیشگیری و کاهش حوادث چهارشنبه آخر سال در خراسان رضوی، تمهیداتی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری شهرداریها، آتش نشانی، هلال احمر، قوه قضائیه، پلیس پیشگیری ناجا و صدا و سیما اندیشیده شده است.
1922/3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.