به گزارش ایرنا علی لاریجانی، دوشنبه در نخستین یادواره امیران، سرداران و 734 شهید شهرستان قوچان افزود: پادشاهان ایران در طول تاریخ همیشه بخش هایی از خاک کشور را به بیگانه دادند آنها جلو مردم قلدر و در برابر بیگانه تسلیم بودند اما شهدا به ما یاد دادند که باید در جلو بیگانگان ایستاد و در برابر مردم نوکر بود.
وی ادامه داد: مجاهدت در قلب ملت ایران زنده است و امام علی(ع) فرمود هرجا لباس مجاهدت بر تن داشتید با وجود دشمنان متعدد سرافراز خواهید بود.
وی با بیان اینکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، کشور شرایط سخت هرج و مرج، ترور و جنگ تحمیلی را تجربه می کرد، افزود: حضرت امام (ره) فرهنگ مجاهدت را در دل جوانان بیدار کرد و با همین خصوصیت در دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز هم با همین حرکت در مقابل دسیسه های دشمن ایستاده ایم.
لاریجانی گفت: به برگزاری یادواره های شهدا نیاز داریم تا حال و روز و وظیفه خود را درک کنیم، در شزایط کنونی با رسانه ها و افکار متفاوتی روبه رو هستیم؛ نباید از هجوم افکار متفاوت ترسید، اگر نظام از نظر محتوایی دچار مشکل شود بسیاری از دستاوردها از بین می رود.
وی با بیان اینکه ممکن است دولتمردان آمریکا با زبان خود ایران را تحقیر کنند، افزود: همین ها در دل خود ایران را به خاطر عزت و اقتدارش تحسین می کنند و ما این عزت را مدیون ایستادگی شهدا و مردم هستیم.
رئیس مجلس ادامه داد: می توانستیم شبیه شیوخ خلیج فارس عمل کرده و هزینه کمتری بپردازیم و حال آنکه ملت ایران بزرگ است و با بزرگی خود اهداف بزرگی را دنبال می کند، این ملت سختی را تحمل می کند تا بزرگی ایران را حفظ کند.
لاریجانی گفت: حفظ استقلال و آزادی، موضع گیری نسبت به مستکبران و حمایت از مستضعفان و محرومان از جمله رویکردها و اصول نظام اسلامی است و عزتی که اکنون نظام دارد به خاطر همین اصول است.
رئیس قوه مقننه اظهار کرد: اقتدار ایران مهم است، موظف هستیم از آن صیانت کنیم اما در برخی رسانه های خود به این اقتدار لطمه می زنند و امنیت کشور را تضعیف می کنند و دشمن را نسبت به ایران حریص می کنند در حالی که اگر امنیت نباشد، توسعه ای هم نخواهد بود.
لاریجانی ادامه داد: جامعه ای که اختلافات در آن زیاد باشد اذهان به سمت یکپارچگی نمی رود تا کشور به سمت توسعه برود، جمعیت 80 میلیون نفری عقاید مختلفی دارند، در جامعه مردمسالاری است نه شاهنشاهی، نهادهای مختلف باید این اختلاف نظر را تحمل کنند. باید بدانیم قوای یک ملت هستیم و یک رهبر داریم. همه با هم آبادانی و آرامش را به وجود بیاوریم.
وی گفت: در کشور استعداد وجود دارد سرمایه گذاری هم باید باشد تا تولید رونق بگیرد، تولید بستر امن و سرمایه گذاری و سرمایه گذار می خواهد. امسال مجلس با کمک رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفت که از ظرفیت روستاها استفاده بیشتری کند و قرار شد به تناسب هر روستا مکانهای اقتصادی متنوع ایجاد شود. حدود 100 هزار میلیارد ریال برای این هدف منظور شده و استاندارها پیگیر باشند که اگر این طرح خوب اجرا شود سال آینده هم ادامه می یابد.
وی گفت: چهل سال از انقلاب می گذرد و در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم و باید از فراز و فرودهای مختلف گذشته، پند بگیریم.
در پایان این یادواره از کتاب فرهنگ نامه شهدای قوچان رونمایی شد.
شهرستان قوچان با 180 هزار نفر جمعیت در 137 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری فعال است.
7501/7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.