مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی در این همایش گفت: حوزه آی.سی.تی در دهه های اخیر به عنوان موتور توسعه کشورها مطرح اما در ایران نقش 50 درصدی بانوان در انجام فعالیتهای اقتصادی و حوزه ICT نادیده گرفته شده بطوری که هم اینک بانوان تنها سهم 12 درصدی در فعالیتهای دانش بنیان دارند.
محمدرضا خلیلی در ادامه گفت: امسال 20 هزار شغل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ساماندهی شده است.
وی افزود: نخستین مرکز شتابدهی خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد و 22 تفاهمنامه در خصوص توسعه کسب و کار منعقد شده لذا در مقوله استفاده از ظرفیت دانشگاهی با همکاری اساتید و دانشجویان به سیر صعودی در فضای کسب و کار رسیده ایم.
مدیرکل دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی با استقبال از رویکرد شهرداری مشهد به سمت فراهم کردن زیرساختهای شهر هوشمند ادامه داد: در 147روستای استان ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه به 94 و توسعه پهنای باند به بیش از هفت برابر ارتقا یافته است.
وی گفت: هزار و 962 روستا در خراسان رضوی مجهز به اینترنت پرسرعت شده و پیش بینی می شود سال آتی 850 روستای نیز به این تعداد افزوده شود.
فرشته سلجوقی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش به رتبه پایین کشور در شاخص برابری جنسیتی در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و خواستار حضور فعالتر بانوان در اجتماع و عرصه کارآفرینی با انگیزه و اعتماد به نفس بالاتر شد.
همچنین در این همایش از جمعی از بانوان کارآفرین خراسان رضوی در عرصه ICT با اهدای جوایز نفیس، تقدیر شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.