محسن مسعودیان راد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: همچنین امسال 2 هزار میلیارد ریال اعتبار به اشتغالزایی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: امسال 151 میلیارد ریال برای اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اختصاص یافت و در این راستا 9 هزار و 500 طرح اشتغالزایی اجرا شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: 6 درصد از جمعیت استان معادل 400 هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند که 71 درصد از این جمعیت سالمند و 68 درصد زنان سرپرست خانوار هستند.
مسعودیان راد افزود: از ابتدای امسال این جمعیت از 4 هزار و 500 میلیارد ریال خدمات این نهاد در بخشهای مختلف بهره گرفتند که 60 درصد این خدمات به روستاییان اختصاص داشته است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: تاکنون 104 هزار طرح خودکفایی برای مددجویان در استان اجرا شده و هم اینک 44 هزار طرح خودکفایی دیگر برای مددجویان در دست اجراست.
وی بیان کرد: در بخش مشاغل خرد و خانگی، 725 هزار راس دام سبک و سه هزار راس دام سنگین توسط مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی مدیریت می شود که این شمار دام سبک و سنگین سالانه 12 هزار تن شیر تولید می کند.
وی تولید انرژی از طریق پنل های کوچک خورشیدی را از دیگر تولیدات مددجویان روستایی خراسان رضوی برشمرد و گفت: تولید انرژی توسط مددجویان روستایی به نحوی است که اگر برق برخی روستاها قطع شود، مددجویان قادر به تامین انرژی برق کل روستا هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار کرد: امسال یکهزار مسکن در سطح روستاها برای مددجویان این نهاد ساخته یا تعمیر کرده ایم و همچنین 400 میلیارد ریال خدمات درمانی را امسال به مددجویان ارائه کردیم.
مسعودیان راد با اشاره به تشرف 150 هزار مددجوی زائر به حرم مطهر رضوی در سال جاری گفت: دوره های آموزشی و فرهنگی برای مددجویان در حرم برگزار شد و مربیان برخی از این دوره ها، مددجویان بودند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه به مدد خیرین و اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) هیچ یک از مددجویان در نوبت تامین جهیزیه قرار ندارند و جهیزیه مورد نیاز مددجویان توسط خیرین و خودشان تامین شده است.
وی با اشاره به همزمانی سالروز میلاد حضرت زهرا (ره) با روز نیکوکاری گفت: یکی از ویژگی های بارز بانوی بزرگ اسلام، انفاق بود که امید است مردم و خیرین در روزهای پایانی سال با کمکهای نقدی و غیرنقدی خود گره ای از کار مددجویان و نیازمندان بگشایند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: پایگاه های جشن نیکوکاری و جمع آوری کمکهای مردمی برای نیازمندان در شهرستان های استان مستقر شده تا کمکهای مردم را دریافت کند.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.