حسین طاهری پور روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مالکان، طراحان و مهندسانی که به مصوبات شورای شهر در خصوص مقررات نمای ساختمان عمل کنند، مشمول این تخفیف در هزینه پرداختی به شهرداری می شوند.
وی خاطرنشان کرد: در گام نخست این آیین نامه تشویقی در منطقه 11 شهر به اجرا درآمده اما الزامی برای اجرای آن در قالب منطقه بندی شهری نیست و هریک از طراحان که نمونه کاری در گذشته داشته و یا مالکانی که قصد بازسازی ساختمان خود را داشته باشند، می توانند از این تخفیف برخوردار شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که این ابزار تشویقی کمک کند تا طراحان راحت تر بتوانند مالکان را نسبت به اجرای طرح های مطلوبی که در ذهن دارند، برای ساختن شهری زیباتر مجاب کنند.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد گفت: کمیته نما از سال 1392 برای ساختمان های شهری در معاونت معماری و شهرسازی شهرداری مشهد تشکیل شده و به مباحث کیفی و بصری آنچه در نما ساخته و ارائه می شود، می پردازد.
طاهری پور بیان کرد: ما در کمیته نما خود را مقید کرده ایم که حامی تیم طراحی باشیم تا اینکه طراح و معمار یک پروژه مجبور نشود به باید و نبایدهای غالبا اقتصادی مالک تن دهد و بتواند کیفیتی را که مدنظر دارد با پشتیبانی این کمیته به نظر مالک نزدیک کند.
مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد گفت: از ابتدای امسال حسب مصوبه شورا 791 پرونده در این بخش توسط کمیته نما مورد رسیدگی قرار گرفته است.
طاهری پور افزود: این کمیته ادعا ندارد که می تواند یک شبه کل نما و چهره شهر را تغییر دهد اما از تخریب بیشتر چهره شهر و گله مندی بیشتر مهندسان جلوگیری کرده است و قطعا با همدلی و همفکری مهندسان و طراحان، چهره شهر به مرور زمان به شرایط مطلوب نزدیک تر می شود.
کلانشهر مشهد با سه میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 800 هزار بنا دارای تنوع بسیاری در نماهای ساختمان هاست که گفته می شود اصول زیباسازی شهری در بیش از 90 درصد این بناها رعایت نشده است.
7489/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.