صادق نجفی عصر یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: اعتقادی به توسعه فیزیکی شهرکها و نواحی صنعتی نداریم لذا برنامه این سازمان بر فعالسازی واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و خروج آنها از رکود و نیمه فعال بودن است.
وی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک ایران تبدیل به یک سازمان توسعه ای واقعی شده و آماده است تا برای ایجاد اشتغال، مشکلات پیشروی تولیدکنندگان را حل کند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: برنامه ریزی این سازمان برای اشتغالزایی ایجاد 300 هزار فرصت شغلی طی سال آینده در سطح کشور است و در این راستا، 'طرح استاد - شاگردی' دولت را بهترین روش برای تحقق اهداف اشتغال می داند.
وی افزود: براساس پیش بینیها 800 میلیون شغل در سال 2020 در سطح دنیا مربوط به حوزه های کشاورزی و صنعت از بین می رود و در مقابل مشاغل جدیدی در حوزه خدمات با فعالیت گسترده استارتاپها و فعالان بخش فناوری روز ایجاد می شود.
نجفی ادامه داد: 40 هزار واحد در بخش صنایع کوچک در شهرکها و نواحی صنعتی کشور فعال هستند. درصدد هستیم 12 هزار واحد در نواحی صنعتی اطراف روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت و نقاط محروم مستقر شوند.
وی گفت: 15 رسته تولیدی توسط سازمان صنایع کوچک بررسی و مزیتهای آنها در بازار ارزیابی شده تا در نواحی صنعتی اطراف روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت وارد عرصه فعالیت شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به زائرپذیری شهر مشهد و ظرفیت بالای صنایع کوچک برای در اختیار گرفتن بازار سوغات و حوزه خدمات خراسان رضوی نیز اشاره کرد و از استانداری خراسان رضوی خواست به این سازمان برای فعالسازی واحدهای صنعتی کوچک در بخش سوغات و خدمات کمک کند.
وی افزود: اخیرا یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای سازمان صنایع کوچک اعتبار گرفته شده است که در قالب تسهیلات با کارمزد 16 درصد قابل واگذاری به صاحبان صنایع کوچک می باشد.
نجفی بر توسعه شهرکهای صنعتی تاکید و بیان کرد: به جای ایجاد شهرکها و نواحی صنعتی جدید باید توسعه زیرساختی و فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی در شهرکها و نواحی صنعتی پیگیری شود. هم اینک هفت هزار هکتار زمین در داخل شهرکها و نواحی صنعتی ایران خالی از واحد تولیدی است لذا درصدد برآمده ایم با تغییر در نحوه انعقاد قراردادها با واحدهای تولیدی بتوان این ظرفیت خالی را پر کرد.
وی درباره تصفیه خانه های واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها نیز گفت: این تصفیه خانه ها باید به منبع درآمدی برای صاحبان واحدهای تولیدی تبدیل شود و این سازمان تضمین می کند که آب تولیدی تصفیه خانه ها را از صاحبان واحدهای تولیدی خریداری نماید.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: در مورد مشکلات مربوط به راههای دسترسی به شهرکهای صنعتی، شرکت شهرکهای صنعتی هر استان موظف است راه دسترسی را ایجاد نماید. تخفیف در تعرفه زمین واگذاری به واحدها نیز در شهرکها به شریط مولد بودن آنها اعمال خواهد شد.
وی ادامه داد: حلقه های مفقوده برای توسعه در سازمان صنایع کوچک زیاد است. هم اینک 6 هزار واحد تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ایران وجود دارد که برای این سازمان به لحاظ کمیت و کیفیت کار نامعلوم هستند.
نجفی گفت: هفته آینده پورتالی در سازمان صنایع کوچک راه اندازی می شود که همه واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ایران به آن متصل شده و با اتصال آنها وضعیت هر یک قابل رصد خواهد بود.
وی افزود: برنامه ریزی دیگر راه اندازی نمایشگاههای توانمندی صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در 15 استان کشور بوده که این کار در گام نخست در پنج استان کلید خورده است. طبق برنامه ریزی انجام گرفته درصدد هستیم نمایشگاه توانمندیهای صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی در 31 استان راه اندازی شوند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران توانمندی صادراتی و مزیتهای اقتصادی خراسان رضوی را قابل توجه توصیف و بیان کرد: از بازار صادراتی و داخلی خراسان رضوی می توان مشکل بازار 6 استان محروم را در کشور حل کرد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.