به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز یکشنبه در نشست شورای اداری گناباد افزود: کاهش پایدار آسیبهای اجتماعی مستلزم مشارکت مردم است و 60 میلیارد ریال امسال برای اجرای طرحهای کاهش این آسیبها در استان خراسان رضوی اختصاص یافت.
وی با اشاره به تعیین 100 روستای استان خراسان رضوی به عنوان روستاهای پاک گفت: در این روستاها که دارای فعالیت های شاخصی از جمله جلوگیری از اعتیاد، بیکاری، بی سوادی و همچنین ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد تشکل و غیره باشند به عنوان روستاهای الگو معرفی و از دهیاران آنها تقدیر می شود.
وی گفت: تاکنون یکی از روستاهای شهر سنگان خواف به عنوان روستای پاک و 65 روستا در سطح استان خراسان رضوی هم به عنوان روستاهای عاری از معضل اعتیاد معرفی شده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی، احیای حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، راه اندازی میز خدمت علاوه بر استانداری در فرمانداریها و ادارات برای شناسایی و بررسی ریشه ای مشکلات و نارضایی های عمومی و حضور میدانی مسئولان برای بررسی مسائل و تنگناهای مردمی در صحنه و ارتقای فعالیتهای فرهنگی و نشاط عمومی و تدوین سند جامع سلامت و بیماریهای غیرواگیردار را از اقدامات انجام شده و در دست انجام این معاونت ذکر کرد.
حسینی تاکید کرد: مسئولان ادارات باید برای افزایش رضایت مندی و امید و مشارکت مردم و خدمات مطلوب به آنها از هیچ تلاشی دریغ نکنند و مدیر موفق فردی است که تهدیدات را به فرصت تبدیل کند و رونق تولید و اشتغال باید برنامه راهبردی همه دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در سال جاری در استان هدف گذاری شده بود که تا ابتدای اسفندماه 150 هزار شغل محقق شد.
وی گفت: با وجود کاهش نرخ بیکاری خراسان رضوی به 8.9 درصد، همچنان وجود 300 هزار نفر بیکار و جویای کار در این استان این مساله را به یکی از معضلات مهم منطقه تبدیل کرده است.
حسینی گفت: برای توسعه و رونق تولید و اشتغال در مناطق روستایی120 هزار میلیارد ریال در آینده نزدیک به 25 هزار روستا در سطح کشور اختصاص می یابد که یک هزار و 800 روستا مربوط به خراسان رضوی است.
وی اضافه کرد: 29 میلیون نفر زائر از ابتدای امسال به مشهد سفر کرده اند که 2 میلیون نفر آنان را زائران خارجی بوده اند.
وی گفت: با وجود موقعیت خراسان رضوی و داشتن مرز طولانی با افغانستان و معضلاتی مانند حاشیه نشینی و وجود اقوام و ادیان مختلف، امنیت مطلوبی بر استان حاکم است و بر اساس نظرسنجی مردمی که بتازگی انجام شده، 83.5 درصد مردم استان از امنیت موجود رضایت دارند.
فرماندار گناباد هم با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و بانوان سرپرست خانوار در این شهرستان از مسئولان خواست با ارائه طرحهای دارای توجیه و تلاش برای ارتقای توانمندی متقاضیان با افزایش نظارت از انحراف در هزینه کرد تسهیلات جلوگیری کنند.
محمدعلی نبی پور گفت: باید با هدف گذاری صحیح با هزینه کرد درست تسهیلات، قدرت رقابت و ظرفیت و اشتغال زایی واحدهای تولیدی این شهرستان افزایش یابد.
وی همچنین از دستگاههای اجرایی خواست آمادگی های خود را برای ارائه خدمات در مواقع بروز هرگونه بحران از جمله تعطیلات نوروزی سال آینده افزایش دهند.
شهرستان 88 هزار نفری گناباد در287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.