علی رسولیان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه 'توسعه فرآیند تولید کره به روش پیوسته ' در یکی از کارخانه های تولید مواد لبنی مشهد افزود: ظرفیت تولید شیر در خراسان رضوی قابل توجه است و باید از آن به نحو مطلوب بهره گرفت به طوری که بتوان با بهره وری مناسب، محصولات متنوع از شیر تولید کرد.
وی اظهار کرد: تنوع تولیدات لبنی، ارتقای افزایش کیفیت این محصولات و افزایش سرانه مصرف شیر برای حفظ و ارتقای افزایش سلامت جامعه ضروری است.
وی گفت: با توجه به اینکه کشور ایران وارد کننده کره است، بهره برداری از پروژه توسعه فرآیند تولید کره به روش پیوسته اقدام موثر برای تامین بخشی از نیاز داخل به شمار می رود.
پروژه توسعه فرآیند تولید کره به روش پیوسته با هزینه 15 میلیارد ریال به ظرفیت تولید 2 تن خامه و 1.5 تن کره در هر ساعت در یکی از واحدهای تولید محصولات لبنی مشهد به بهره برداری رسید.
استان خراسان رضوی بیش از پنج هزار گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی با 320 هزار راس دام سنگین مولد و غیرمولد دارد که از این تعداد 100 هزار راس گاو مولد است.
در مجموع 14 میلیون و 600 هزار واحد دامی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصول در حوزه دام و طیور این استان تولید می شود.
همچنین 35 واحد تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی فعالیت دارد.
1922/7489/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.