به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب علی نظری پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های دهستان آباد شهرستان زاوه افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر هزار نقطه آباد در کشور، شهرستان زاوه در خراسان رضوی یکی از 6 منطقه انتخاب شده می باشد که با همیاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و مشارکت مردم قرار است دهستان ساق و روستاهای اطراف، به دهستان آباد در حوزه های مختلف ارتقا یابد.
وی گفت: در این طرح و با توجه به ظرفیت ها، امکانات و علاقه مردم روستا، ابتدا یک طرح مطالعاتی و نقشه راه توسط کارشناسان تهیه و تنظیم و بر اساس آن برنامه های عمران و آبادانی اشتغالزایی، فرهنگی و آموزشی اجرا می شود.
نظری افزود: شرط تحقق طرح، رفع مشکلات منطقه مشارکت و حضور مردم است تا بتوان با برنامه ریزی دقیق بخشی از فرزندان این منطقه که به شهر مهاجرت کرده اند، برگشته و روستای خود را آباد کنند.
مسوول اجرای طرح دهستان آباد زاوه نیز گفت: دهستان ساق شهرستان زاوه با 8 روستای زیرمجموعه و 17 هزار جمعیت 40 شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده و از مناطق کم برخورداری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
مصطفی حسن نژاد در خصوص اجرای طرح دهستان آباد در این منطقه نیز اظهار کرد: ارایه تسهیلات اشتغالزایی و هدفمند به مشاغل خانگی، ایجاد 12 شبکه دام سبک و سنگین و مرغ تخم گذار، سه باب فضاهای آموزشی در حال احداث، احیای 16 رشته قنات و ساخت دو باب خانه عالم، بخشی از عرصه های در دست اقدام 'طرح دهستان آباد' زاوه در دهستان ساق است.
شهرستان زاوه تا آبان سال ۱۳۸۷، یکی از بخش‌های شهرستان تربت حیدریه بود که در این تاریخ به شهرستان ارتقا یافت و مرکز این شهرستان، شهر دولت آباد است.
زاوه از شمال با شهرستان فریمان و شهرستان تربت جام، از غرب با شهرستان تربت حیدریه، از جنوب با شهرستان رشتخوار و خواف و از شرق با شهرستان تایباد و تربت جام همسایه‌ است.
وسعت این شهرستان دو هزار و 437 کیلومترمربع و از دو بخش مرکزی و سلیمانیه تشکیل یافته ‌است.
این شهرستان با 2 هزار و 437 کیلومترمربع وسعت از 2 بخش مرکزی و سلیمانیه تشکیل یافته است.
مرکز شهرستان 80 هزار نفری زاوه در 170 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.