محمدهادی ضیائی مهر عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون راه آهن نیشابور- مشهد و بالعکس باز است و حرکت قطارها در این مسیر طبق برنامه از تهران و مشهد صورت می گیرد.
وی گفت: صبح امروز یک قطار باری که از ایستگاه تربت حیدریه به سمت ایستگاه کاشمر در حرکت بود در منطقه دیزباد در 45 کیلومتری نیشابور از ریل خارج و واژگون شد. در دقایق ابتدایی این حادثه به منظور بررسی ابعاد آن و ایمنی مسیر حدود 15 دقیقه رفت و آمد قطارها در این مسیر دچار قفه شد.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود: محور شرق شبکه راه آهن خراسان به طرف یزد، اصفهان، شیراز، کرمان و بندرعباس هم اینک برای قطارهای مسافربری باز است.
معاون عمرانی فرمانداری نیشابور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مسیر راه آهن مشهد - نیشابور که برای زمان کوتاهی دچار حادثه شده بود در سریعترین زمان ممکن باز شد و هم اینک حرکت قطارها در این مسیر بطور عادی در جریان است.
بدالناصر عرب پور افزود: توقف کوتاه مدت حرکت قطارها در این مسیر فقط به جهت اطمینان از نبود مشکل در مسیر بوده است.
نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
از مجموع 10 هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد. خراسان رضوی بیشترین سهم و رتبه نخست جا به جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین در مجموع سالانه حدود 4.5 میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی جا به جا می شود که حدود ۴۰ درصد آن حمل و نقل داخلی است. با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای میانه از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی ۶۰ درصد حمل و نقل سالانه ریلی کالای این استان در حوزه بین المللی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات صورت می گیرد.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.