حمید صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارندگی دیروز و جا به جایی هوا در 2 روز گذشته بر اساس گزارش ایستگاههای سنجش آلودگی هوا، میانگین شاخص کلی کیفیت هوای صبح امروز مشهد 52 پی.اس.آی و در وضعیت پاک قرار گرفته است.
وی ادامه داد: شهروندان مشهدی از ابتدای بهمن ماه گذشته هفت روز هوای آلوده تنفس کرده بودند.
وی گفت: پایداری در هوا، فقدان بارش و دوام پدیده وارونگی هوا در این مدت در کنار سایر عوامل موجب افزایش بار آلودگی در هوای این کلانشهر طی روزهای اخیر شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: استفاده شهروندان مشهدی از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از به کار گرفتن خودروهای شخصی موجب ماندگاری هوای پاک و جلوگیری از آلودگی دوباره آن خواهد شد.
مشهد در شبانه روز گذشته با 22 میلی متر باران، بیشترین میزان بارندگی در استان خراسان رضوی را داشت.
23 ایستگاه سنجش آلودگی هوا مستقر در نقاط مختلف مشهد از وضعیت و کیفیت هوای این کلانشهر گزارش لحظه ای می دهند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده یک تا 50 پی.اس.آی نشانگر هوای پاک، 51 تا 100 پی.اس.آی بیانگر هوای سالم، 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دریافت فوری اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.