به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: اهالی شعر و ادب زینت افزا و زینت بخش جامعه فرهنگ و هنر هستند.
سعید سرابی افزود: وجود شاعران بزرگی همچون امیر برزگر و خدابخش صفا دل، افتخار جامعه فرهنگی و هنری به شمار می روند.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی مبدع جشنواره شعر فجر در کشور است و نخستین جشنوار شعر فجر در مشهد برگزار شد که این فرصت باید غنیمت شمرده شده و ارج نهاده شود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز گفت: یک هزار و 275 اثر از 275 شاعر استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
یوسف امینی با بیان اینکه میان شعر و انقلاب اسلامی ارتباط مستحکم وجود دارد، افزود: شاعران در پیروزی انقلاب اسلامی پیشگام و پیشرو بوده اند.
وی اظهار کرد: در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز موضوعاتی همچون انقلاب اسلامی و انتظار بیشتر مورد توجه شاعران به ویژه شاعران خراسانی قرار گرفته است.
وی گفت: در طول دهه فجر امسال در شهرستان‌ های خراسان رضوی بیش از 20 جلسه شب شعر با محور انقلاب اسلامی برپا شد.

*تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر فجر
رئیس اداره شعر و ادب استان خراسان رضوی نیز با معرفی برگزیدگان این جشنواره گفت: هشت شاعر شامل سه زن و پنج مرد برگزیده و تجلیل شدند.
ملیحه بذری افزود: برگزیدگان این مسابقه شامل زکیه مرادپور، سعید تاج محمدی، سعیده موسوی زاده، نازنین مریم عمارلو، سجاد هوشیار، علی اصغر داوری، امیر صادق سامان و محمد بهادر مایوان هستند.
وی اظهار کرد: داوری آثار ارسالی به این جشنواره را دکتر هادی منوری، استاد محمد کاظم کاظمی و جواد گنجعلی بر عهده داشتند.
در این مراسم از سه انجمن ادبی در مشهد شامل انجمن های ادبی استاد قهرمان، شعر معاصر و رضوی و همچنین چهار انجمن ادبی در شهرهای قوچان، تربت حیدریه، نیشابور و کاشمر و از 2 شاعر پیشکسوت مشهدی شامل استاد امیر برزگر خراسانی و استاد خدابخش صفادل به طور ویژه تجلیل شد.
رونمایی از کتاب ' قلمرو غزل' از دیگر برنامه های جشنواره منطقه ای شعر فجر بود.
این جشنواره از 24 بهمن در مشهد آغاز شده بود.
خبرنگاران: مریم انجیدنی و میترا عبدالهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3027/7487 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.