اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز سه شنبه به نقل از جواد دامن گزارش داد: در پی گزارش مردمی مبنی بر حضور یک گروه متخلف حرفه ای شکار و صید در بخش صالح آباد که شبانه اقدام به شکار غیرمجاز پرندگان می کردند ماموران یگان به محل اعزام و بامداد موفق شدند متهمان را در حالی که خواب بودند دستگیر کنند.
وی افزود: از متهمان لاشه شش قطعه کبک، سه عدد تور زنده گیری، سه عدد چراغ قوه و دو دستگاه موتور سیکلت کشف و ضبط شد. این افراد دارای سابقه قبلی تخلف شکارو صید بودند لذا با تشکیل پرونده جدید به مرجع قضایی معرفی شدند.
او ادامه داد: ماموران یگان در گشت و کنترل مستمر همچنین دو نفر دیگر را که قصد شکار پرندگان را داشتند قبل از اقدام به شکار دستگیر و از آنان یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط کردند. یکی از این متخلفان دارای سه فقره پرونده تخلف شکار و صید بود به همراه پرونده جدید تحویل مرجع قضایی شد .
وی همچنین با تشکر از نیروی انتظامی گفت: با همکاری پلیس یک متخلف دیگر که در حال شکار غیرمجاز پرندگان بود دستگیر و از وی لاشه یک قطعه تیهو به همراه یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.
20 درصد مساحت 117 هزار و 769 کیلومترمربعی خراسان رضوی زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد و مساحت زیستگاههای این استان دو میلیون و 500 هزار هکتار است. خراسان رضوی به ازاء هر 25 هزار هکتار یک محیط بان در اختیار دارد.
خراسان رضوی دارای 41 منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل 28 اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و 13 منطقه شکار ممنوع است. هم اکنون 80 گونه پستاندار، 287 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در خراسان رضوی زیست می کنند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.