به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان شنبه شب در گفت و گوی ویژه تلویزیونی به مناسبت 22 بهمن اظهار کرد: فردا روزی سرنوشت ساز و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخار آفرینی ملت ایران است.
وی با بیان اینکه 22 بهمن امسال وارد بهار چهلمین سال پیروزی انقلاب می شود و همین رخداد یکی از ویژگی های خاص راهپیمایی 22 بهمن امسال است، افزود: ملت ایران نیز نظام و انقلاب را متعلق به خود می داند و با حضور خود در راهپیمایی این روز، قدرت و اقتدار خود را بار دیگر به نمایش می گذارد.
وی با بیان اینکه مردم ایران، کشور را از آن خود و مسئولان را خادم خود می دانند، گفت: حتی با وجود مشکلات و کاستی ها این ملت اجازه نمی دهد کسی از آن سوی مرز برایش تصمیم بگیرد، خط مشی تعیین و یا دخالت کند.
رشیدیان ادامه داد: بنابراین همانطور که رهبر انقلاب گفته اند راهپیمایی امسال در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی راهپیمایی بسیار باشکوهی است.
وی تاکید کرد: ما به مردممان اعتقاد داریم و می دانیم مردم بزرگ و فهیم ایران با حضور خود در روز 22 بهمن نقطه پایانی را برای تمامی یاوه گویی های دشمنان خواهند گذاشت.

*عقب ماندگی ملت ایران حاصل وابستگی به آمریکا
وی با اشاره به رشد ملت ایران در عرصه های مختلف در دوران پس از انقلاب اسلامی افزود: رشد جمعیت دانشگاهی به بیش از 27 برابر، خودکفایی در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی و تولید بسیاری از محصولات، ارتقای توانمندی های فنی و تجهیزاتی همه و همه تنها گوشه ای از موفقیت های ایران پس از انقلاب است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران ستمشاهی 35 هزار کارشناس خارجی در زمینه نفت، گاز، خودروسازی و صنایع مختلف داشتیم، افزود: در حوزه ارتش نیز کمتر از 500 هزار نیرو داشتیم که حدود 40 هزار نفر مستشار خارجی بودند.
رشیدیان تاکید کرد: در حالی در آن دوران بیش از 40 درصد بودجه کشور برای ارتش هزینه می شد که ارتش ایران ماموریتی برای دفاع از کشور خود نداشت بلکه ماموریت ژاندارمی آمریکا در منطقه را داشت.
وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب در حالی بیش از 5.5 میلیون بشکه نفت در روز صادر می شد که از مجموع 35 میلیون نفر جمعیت کشور، 70 درصد زیر خط فقر زندگی می کردند.
وی افزود: هم اکنون روزانه 2 میلیون بشکه نفت از کشور صادر می شود.
استاندار خراسان رضوی بابیان اینکه قبل از انقلاب تنها پنج شهر استان از نعمت گاز بهره مند بودند، افزود: هم اکنون پوشش گازرسانی در این استان 100 درصد نواحی شهری و قریب 80 درصد مناطق روستایی را شامل می شود که سال آینده به 90 درصد خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی در زمان شاه تنها به اندازه نیاز 33 روز کشور تولیدات داشتیم و بسیاری از محصولات مورد نیاز وارد می شد، افزود: اکنون در بسیاری از محصولات کشاورزی در داخل کشور به خودکفایی رسیده ایم.
وی ادامه داد: در حوزه پزشکی نیز در آن دوران در کل کشور تنها هفت هزار پزشک ایرانی داشتیم و پزشک خارجی وارد کشور می شد.
رشیدیان گفت: در آن زمان حتی یک عمل قلب یا پیوند عضو در کشور انجام نمی شد اما امروز دانش پیوند عضو در ایران به حدی است که آن را به کشورهای دیگر انتقال می دهیم.

*انقلاب اسلامی عزت و شکوه ملت را رقم زد
وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فساد اخلاقی و اقتصادی تمام کشور را فرا گرفته بود، افزود: تبدیل ملت ایران به ملتی مصرفی و هدایت جوانان به سمت فساد به منظور عقب نگه داشتن آنان از سیاست هایی بود که بر ضد این ملت به کار گرفته می شد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه همه این شرایط و وضعیت نامناسب کشور سبب شد ملت بر مبنای خداباوری و البته با رهبری پیامبرگونه امام راحل(ره) که خودباوری و ایمان به ظرفیت های خودمان را به ما یادآوری کرد و با دم مسیحایی اش ما را زنده کرد، به سمت عزت و کرامت خود گام بردارد و انقلاب را رقم بزند.
وی با بیان اینکه شاید امروز به طور طبیعی کاستی وجود داشته باشد اما حرکت کشور به سمتی است که دنیا اعتراف کرده است که جمهوری اسلامی از نظر استقلال بی نظیر است.
رشیدیان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار یک حرکت بی نظیر بود، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی است که به نام خدا شروع شد و بدون تکیه بر مبارزه مسلحانه و تنها با مبارزه و مقاومت مردمی پیروز شد .

*رتبه های برتر ایران در عرصه های علم و فناوری
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز ایرانیان در عرصه های مختلف هنر، توانمندی و دانش و استعداد خود را به نمایش گذاشته اند، افزود: پیشرفت یک ملت به پیشرفت علمی، دانش و دستیابی به ظرفیت های مرز علم و فناوری است .
رشیدیان گفت: امروز کشور ایران جزو 10 کشور موفق در زمینه هوا- فضا ، جزو کشورهای برتر در عرصه انرژی هسته ای، تولید کننده سوخت نیروگاه های اتمی، جزو 10 کشور برتر دنیا در سلول های بنیادین با فعالیت بیش از 100 مرکز در این رابطه و دارای جایگاه 17 جهان در زمینه نانوتکنولوژی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 98 درصد داروهای مورد نیاز کشور را خودمان تولید می کنیم، گفت: در زمینه تجهیزات پزشکی هم اکنون برخی تجهیزات که در داخل استان تولید می شود به کشورهای اروپایی صادر می شود و از نمونه های آن این خبر خوب است که بزودی در مشهد حتی دستگاه 'سی تی اسکن' خواهیم ساخت.
وی تاکید کرد: این رتبه ها و پیشرفت ها نشان می دهد مردم ایران دارای استعداد و توانمندی بالایی هستند و انقلاب اسلامی ظرفیت های این ملت را شکوفا کرد .
رشیدیان با بیان اینکه انقلاب به ما عزت نفس داده است و این ظرفیت را بخشید که خودمان سرنوشتمان را انتخاب کنیم، گفت: انقلاب برای ما در همه حوزه ها شکوفایی آورد و استعدادهای نهفته در ملت ایران را شکوفا کرد.

*همه مدیون خون شهیدانیم
رشیدیان با اشاره به اینکه ملت ایران برای انقلاب اسلامی و پیروزی آن هزینه های فراوانی داده است، افزود: از 15 خرداد سال 42 که انقلاب اسلامی ریشه زد و از آن زمان به بعد و طی سالهای 56 و 57 شهدای فراوانی در راه پیروی انقلاب خون دادند.
وی با بیان اینکه البته روشنگری ملت ایران از زمان مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت آغاز شده بود، ادامه داد:علاوه بر این شهدای بعد از انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس که برای حفظ تمامیت ارضی کشور خون دادند همه و همه ما را مدیون خود کرده اند و همه ما مدیون تک تک شهدای انقلاب و مجاهدات امام راحل(ره) هستیم.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.