کوروش صبوریان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خلیل آباد افزود: با ثبت 271 سمن دیگر در خراسان رضوی این استان در سطح کشور رتبه نخست ایجاد سازمانهای مردم نهاد را در حوزه ورزش و جوانان کسب می کند.
وی به تشکیل و راه اندازی خانه های جوان نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به اعتبارات امسال پنج خانه جوان در شهرهای مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و قوچان راه اندازی می شود. این اقدام سال آتی در دیگر شهرستانها نیز صورت می گیرد ولی ابتدا باید زمین آن توسط اداره مسکن و شهرسازی تحویل اداره ورزش و جوانان شود تا بتوان پروژه را اجرا کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: خانه های جوان تنهخا مراکزی برای تعاملات، تبادل نظر، همفکری و وحدت رویه در مسائل کاری نیستند بلکه دولت با راه اندازی خانه های جوان امیدی به این می دهد لذا مرکزی برای جمع شدن جوانان و تبادل نظر آنها ساخته می شود.
وی همچنین به رشد چهار برابری اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: این امر نشانگر توجه دولت به این حوزه است و اگر تا پایان فعالیت دولت دوازدهم به همین منوال حرکت کنیم امیدوار به حل مشکلات هستیم.
صبوریان در ادامه به بهره برداری طرحهای ورزشی در دهه فجر امسال اشاره و بیان کرد: امروز چند پروژه ورزشی در شهرهای انابد و بجستان افتتاح شد و چندین پروژه دیگر نیز آماده بهره برداری است ولی به دلیل وصل نبودن انشعابات افتتاح نشدند.
وی افزود: 921 برنامه ورزشی در حوزه های مختلف و 251 برنامه در حوزه جوانان در بخشهای فرهنگی و ورزشی همزمان با دهه فجر در سطح خراسان رضوی برگزار می شود که هدف آنها ایجاد احساس نشاط، امید و تلاش است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی همچنین گفت: 130 پروژه های نیمه تمام در سطح استان در حوزه ورزش و جوانان وجود دارد که بودجه تکمیل آنها از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده تامین می شود. سهم استان از این محل 370 میلیارد ریال است.
وی افزود: 50 میلیارد ریال از این مبلغ در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد، 70 میلیارد ریال در حوزه جوانان هزینه می شود و بقیه آن در حوزه ورزش برای تکمیل پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشار: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.