به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی فروزان در نشست ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: گردشگری یک صنعت و تکنولوژی است که سبب سرعت ارتباطات و افزایش فعالیت ها می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 10 درصد تولید ناخالص ملی مربوط به صنعت گردشگری است و 215 میلیون شغل در جهان توسط این صنعت ایجاد شده است.
وی گفت: گردشگری تاریخی، ورزشی، سلامت، مذهبی و طبیعت، ضلع های اصلی گردشگری محسوب می شوند و مشهد تمام این ظرفیت ها را داراست.
فروزان افزود: شهر مشهد باید در تمام زمینه ها بهترین خدمات را به زائران و گردشگران خود ارائه دهد و 30 اثر ثبت شده در بافت تاریخی پیرامون حرم مطهر رضوی وجود دارد که می تواند ظرفیت خوبی برای زائران و گردشگران باشد.
وی اظهار کرد: باید با برگزاری جشنواره های مختلف و معرفی مکان های تاریخی و گردشگری استان و شهر مشهد به سویی برویم که در کنار جاذبه حرم مطهر رضوی که نقطه عطف و انکارناپذیر در شهر مشهد است مردم از دیگر جاذبه های شهر مشهد نیز بهره مند شوند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از اول امسال تا پایان دی ماه 28 میلیون و 590 هزار و 477 زائر و گردشگر وارد استان خراسان رضوی شده اند که درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.
ابوالفضل مکرمی فر افزود: هم اکنون جلسات ستاد خدمات سفر در تمام شهرستان ها به منظور بررسی مشکلات و چالش های نوروز 96 برگزار می شود که امیدواریم به راهکارهای مناسب برای نوروز 97 دست پیدا کنیم.
وی اظهار کرد: ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی از 10 کمیته به 12کمیته ارتقا پیدا کرده و امیدواریم بتوانیم امسال در قالب پنجره واحد تمام فعالیت ها را برنامه ریزی کنیم به طوری که با ایجاد سامانه اینترنتی و درگاه الکترونیکی متمرکز در کشور تمام داده ها و اطلاعات از طریق سیستم واحد جمع آوری و مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی گفت: با توجه به ایام پایانی سال و لزوم آمادگی همه جانبه دستگاه های خدمات رسان آمادگی کامل در این زمینه خواهیم داشت و آخرین ظرفیت های اقامتی ادارات همچون شهرداری، اوقاف، مدارس و مهمانسراها به دبیرخانه این ستاد اعلام خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته از طرح همیار گردشگر هلال احمر و آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: تقویت و گسترش نوروزگاه ها به منظور معرفی فرهنگ و آداب و رسوم منطقه و پرکردن اوقات فراغت گردشگران و زائران نوروزی، معرفی بیشتر واحدهای اقامتی بوم گردی به منظور آشنایی با نقاط مختلف روستایی از جمله برنامه هایی است که برای نوروز 97 در نظر گرفته شده است.
وی گفت: 25 اسفند ماه نیز همانند سال گذشته مانور خدمت با محوریت شهرداری در سراسر استان برگزار خواهد شد.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.