به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: در طول برگزاری پانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد 20 فیلم در چهار سالن سینمایی اطلس، هویزه، آفریقا و شهید اصغرزاده این شهر به نمایش در می آید.
سید سعید سرابی افزود: در این جشنواره 6 فیلم کودک و انیمیشن هم به نمایش در می آید که برای دیدن آنها توسط دانش آموزان در نوبت صبح هماهنگی لازم با آموزش و پرورش انجام شده است.
وی اظهار کرد: امروز همزمان با آغاز به کار این جشنواره، پردیس سینمایی اطلس هم به همت بخش خصوصی به طور رسمی در این شهر آغاز به کار کرد که دارای 11 سالن و هزار و 130 صندلی است.
وی گفت: تا پیش از این مشهد 16 سالن سینما داشت که این تعداد به 27 سالن افزایش یافته و تا پایان سال جاری به 31 سالن می رسد.
سرابی افزود: مشهد در رده بندی تماشاچیان سینمای کشور همواره در صدر قرار داشته و 2 سالن از سالنهای سینمایی مشهد در لیست پرفروش ترین سالنهای سینمایی کشور است.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: هنوز در آغاز راه قرار داریم چرا که از هفت میلیارد دلار فروش بلیت سینمای جهان عدد ناچیزی در گیشه های کشور ما فروخته می شود.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: تعداد سالنهای سینمای کشور 350 سالن است اما کشورهایی نظیر ما 10 برابر بیشتر از ما سالن سینما دارند.
وی اظهار کرد: فروش فیلمها در کشور به صورت قاچاق بیشتر از فروش فیلم به صورت قانونی است و گاه تکلیف خود را با فیلم و موسیقی و تئاتر نمی دانیم.
وی گفت: صندوق توسعه ملی در کشور هنوز به صنعت سینما وام نداده است اما هنرمندان ما دهها جایزه داخلی و خارجی می گیرند و هنرمندانی از قبیل ابراهیم حاتمی کیا با وجود مشکلات در کشور می مانند و کار و فعالیت می کنند.
شهردار مشهد افزود: ما به آینده صنعت سینما در ایران و مشهد امیدواریم چون از هر 10 نفر اول خریدار بلیت سینما در ایران هشت نفر مشهدی هستند و بخش خصوصی نیز وارد کار ساخت سالن سینما شده است.
در این مراسم از 'امیر غلامی' سازنده پردیس سینمایی اطلس مشهد قدردانی و از همسر مرحوم محبی
سرمهندس خراسانی ناو سانچی نیز دلجویی شد.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
1922 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.