به گزارش ایرنا، این ویژه برنامه با حضور اقشار مختلف مردم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی آغاز شد و با ذکر مصیبت اهل بیت (ع)، بیان احکام و شعر خوانی ادامه یافت.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد در این مراسم به تشریح جایگاه خاندان پیامبر اسلام (ص) در تداوم حرکت نبوت و هدایت جامعه پرداخت و گفت: اگر پس از پیامبر (ص) حضرت علی ابن ابیطالب (ع) در جایگاه واقعی خود قرار می گرفت، مردم با وجود همه اتفاقات مختلف در جامعه در مسیر وحی هدایت می شدند اما زمانی که این مسیر گم شد و گرد و غبار در برابر دیدگان امت قرار گرفت، حضرت فاطمه زهرا (س) جامعه را خط داد و هدایت کرد.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: اگر این خط نبود جریان اصیل اسلام گم می شد، عملی که حضرت زهرا(س) انجام داد با تسلط جریان حاکم بر شرایط آن دوران جامعه همراه بود و در آن دوران تنها وجود حضرت زهرا (س) بود که راه را نشان داد.
وی با اشاره به حدیث 'فاطمة بضعة منی' به معنای فاطمه پاره تن من است اظهار کرد: بضعه به عنوان پاره تن نیست بلکه به عنوان عضو حیاتی و سرمایه ای بدن همچون قلب است و از این روست که پیامبر اسلام (ص) می فرمایند اگر فاطمه نبود مسیر اسلام گم می شد لذا فاطمه بضعه منی.
وی گفت: پیامبر اسلام (ص) همچنین اشاره کردند اگر حضرت علی (ع) را از دست دادید به سراغ حضرت فاطمه(س) بروید.
امام جمعه مشهد افزود: خط حضرت زهرا (س) توسط حضرت امام حسن (ع) و حضرت امام حسین (ع) تداوم یافت به گونه ای که شعار 'هیهات من الذله' قیام عاشورا از حرکت حضرت فاطمه زهرا (س) سرچشمه می گیرد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.