به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری جمهوری اسلامی نخستین برف سالجاری در 38ایمن روز زمستان در شهر تربت حیدریه از ساعت 5:30 آغاز شده که از چند روز قبل اداره کل هواشناسی استان پیش بینی تغییر شرایط جوی را کرده بود.
مدیر اداره هواشناسی تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در تاریخ پنجم بهمن ماه جاری اطلاعیه شماره 30 مبنی بر تغییرات شرایط جوی را به صورت مکتوب به اداره مدیریت بحران فرمانداری ارسال و حتی در گروه تلگرامی مدیریت بحران شهرستان منتشر کردیم.
رضا صفایی مهنه افزود: دیشب نیز اعلام شد حداقل درجه برودت هوا منفی 3.4 و بارش برف نیز از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز آغاز و لذا دستگاه هایی که به شکلی با موضوع امدادرسانی درون شهری و برون شهری مرتبط هستند، می دانستند قرار است چه اتفاقی در تربت حیدریه بیافتد.
وی اظهار کرد: هم اینک میزان برودت هوا به منفی 6.3 رسیده و تا این لحظه 2.5 سانت برف در تربت حیدریه باریده است.
با این حال تعلل آموزش و پرورش در اعلام تعطیلی یا باز بودن مدارس موجبات سردرگرمی خانواده ها را فراهم آورده بود و در نهایت با وجودی که مدارس تعطیل اعلام نشد، اما به دلیل شدت برودت سرما و افزایش میزان بارش برف، بسیاری از خانواده ها از فرستادن فرزندان خود به مدرسه یا امتناع کردند و یا عاجز ماندند.
حسین حیدری مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بارش برف از زمانی آغاز شد که برخی دانش آموزان از خانه خارج شده بودند و اعلام تعطیلی در آن شرایط ممکن نبود و اکنون در حال رایزنی با فرمانداری هستیم تا شیفت ظهر را تعطیل کنیم.
شهرداری نیز که موظف است در چنین مواقعی پیش بینی شن و نمک پاشی را در خیابان ها داشته باشد، به قول مرتضی شبان مسوول روابط عمومی این نهاد خدماتی و اجتماعی در گرفت و گو با خبرنگار ایرنا، همکارانشان غافلگیر شدند و طبق مشاهدات عینی خبرنگار ایرنا عملا کار شن پاشی در خیابان از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح شروع شد.
به قول یکی از مسوولان ارشد شهرستان تربت حیدریه که خود در گره کور میدان بسیج گیر افتاده بود و خواست تا نامش فاش نشود، 'من اگر شهردار تربت حیدریه بودم، معاون خدمات شهریم را آتش می زدم'.
این در حالی است که هلال احمر و اداره راهداری با اعلام اینکه از قبل پیش بینی چنین وضعیتی را داشتند، لذا با مشکل خاصی از حیث ارایه خدمات برون شهری، مواجه نبودند.
ایمان مقید مدیر اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای در پیوند با این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: از نخستین ساعات بامداد امروز در گردنه خماری، رباط سنگ، منطقه زاوه و رشتخوار برف و کولاک شدید در حال بارش است و توصیه می شود مردم از سفرهای غیر ضروری امتناع ورزیده و رانندگان حتما با زنجیر چرخ تردد کنند.
معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در تماس با مسوولان حوزه شهری ضمن انتقاد از وضعیت پیش آمده تذکر دادم شما باید قبل از آغاز بارش برف کار شن پاشی را آغاز می کردید.
مهدی ناصری افزود: من خودم شاهد بودم شهروندان از پیاده رو، شن برداشته و با دست در وسط خیابان می پاشند.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.