سردار یعقوبعلی نظری عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح ‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) در روستای آبگرم کلات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این قرارگاه 6 دهستان در 6 شهرستان کلات، سرخس، زاوه، خواف، تربت جام و تایباد را با بیش از 80 نوع برنامه در محورهای فرهنگی، تبلیغ، تعلیم و تربیت، سلامت، عمران، اشتغال و اقتصاد زیر پوشش خود قرار داده است.
وی ادامه داد: نقشه راه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) به‌صورت روستا به روستا بررسی و تهیه می‌شود که البته طرح اجرایی آنها از جمله بخش‌های اشتغالزایی و زیرساختی در محورهای گوناگون آغاز شده و پایه کار ما مساله اشتغال است که همه مباحث و قضایای مربوط به محورهای اجرایی حول این محور تنظیم شده است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به تهیه نقشه راه مربوط به روستای آبگرم کلات و اجرای طرح هایی نظیر دامداری با همکاری آستان قدس رضوی گفت: امروز نقشه راه این روستا تکمیل و اجرای طرح های آن شروع شده است.

* واگذاری دام به متقاضیان دهستان‌های هدف
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) هم به خبرنگاران گفت: بخش مربوط به اصلاح نژاد دام‌ها و واگذاری دام با همکاری بسیج سازندگی، آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام(ره) اجرایی می‌شود و کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) طرح دامداری سبک و همچنین سنگین را دنبال می‌کنند.
احمد واحدی ادامه داد: واگذاری دام به متقاضیان روستاها و دهستان‌های 6 شهر زیر پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا(ع) بعد از شناسایی، آموزش و تعیین خدمات مدنظر برای پرورش‌دهنده در جهت نگه‌داری صورت می‌گیرد و در ادامه وام‌های موردنیاز تخصیص می‌یابد.

*توانمندسازی روستاییان از اهداف مهم بسیج سازندگی است
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) هم اظهار کرد: توانمندسازی مردم روستاها در حوزه‌هایی نظیر اشتغال از اهداف مهم بسیج سازندگی است.
سرهنگ محمد روحانی افزود: هدف بسیج سازندگی و دستگاه‌های فعال در امر محرومیت‌زدایی از اجرای فرایندهای حمایتی، توانمندسازی مردم روستاها در انجام امور مربوطه چه در حوزه اشتغال و چه در حوزه تأمین معیشت است و نگاه ما در این زمینه بیشتر معطوف به مدیریت و نظارت و انجام طرح‌ها به‌دست خود مردم است.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7507/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.