علیرضا حسین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخاطر استمرار پدیده خشکسالی و کاهش بارندگی امسال علاوه بر افت تولید حدود 100 تنی گوشت قرمز، هزینه تولید گوشت به علت افزایش قیمت نهاده های دامی افزایش یافت.
وی افت تولید شیر به میزان هزار و 190 تن را از دیگر خسارتهای خشکسالی ذکر و بیان کرد: در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نیز به دلیل خشکسالی و افزایش قیمت نهاده های دامی شاهد افزایش هزینه تولید بودیم. از دیگر تبعات خشکسالی کاهش باروری دامها در اثر سوءتغذیه است.
مدیر جهاد کشاورزی گناباد مهمترین اقدامات را برای مقابله با تبعات خشکسالی در بخش تولیدات گیاهی ترویج کشت گلخانه ای، آشنایی مردم با مزایای آن و کاشت اقلام درختی متناسب با اقلیم خشک و نیاز آبی کم مانند عناب، پسته و انجیر ذکر کرد.
گناباد در مجموع حدود 20 هزار هکتار کشتزار آبی، 1700 هکتار دیمزار و 500 هزار راس دام با 14 هزار بهره بردار دارد. سالانه 87 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان تولید می شود. آب کشاورزی این خطه از 295 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 430 رشته قنات تامین می شود. مرکز شهرستان 85 هزار نفری گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.