به گزارش ایرنا حسین خنیفر روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: 30 درصد از فضای کنونی این دانشگاه تخریبی، 35 درصد نیازمند مقاوم سازی و 25 درصد دارای حداقل استحکام است.
وی بیان کرد: غفلتی که در مورد ساخت پردیس های دانشگاه فرهنگیان انجام شده یکنواخت سازی است بنابراین لازم است الگوهای جدید ساخت و ساز در این دانشگاه اجرا شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای رفع مسائل و نیازهای این دانشگاه را 14 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و با اشاره به برشماری 43 مشکل در این دانشگاه، افزود: در هماهنگی ها و رایزنی های انجام شده با مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه ریزی، قول مساعد در توجه به دانشگاه فرهنگیان در مبحث بودجه داده شده است.
خنیفر گفت: رئیس سازمان برنامه ریزی قول مساعد برای تخصیص 100 درصد اعتبارات این دانشگاه در سال جاری را داده است که امید است این امر محقق شود.
وی با اشاره به اعتبار چهار هزار و 370 میلیارد ریالی این دانشگاه در سال گذشته، افزود: این در حالی است که تنها 35 درصد این میزان پارسال تخصیص یافت.
خنیفر گفت: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات، اولویت نخست ما پرداخت مطالبات بیش از 6 هزار نیروی حق التدریس در کشور است که البته هنوز استخراج میزان مطالبات آنان انجام نشده است.
وی افزود: علاوه بر این 800 نفر نیز اعضای هیات علمی این دانشگاه در سراسر کشور هستند که یکی از برنامه های امسال ما افزایش شمار آنان است.
این مقام مسئول با اشاره به توانمندی های معلمان افزود: باید از سمت تربیت معلم 'دانشی' به سمت معلم 'دانشی- مهارتی' برویم تا علاوه بر دانش، شاهد افزایش مهارت در دانش آموزان نیز باشیم.

**20 هزار جای خالی در دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به محورهای برنامه ریزی شده و تربیت معلم در چهارچوب های مورد نیاز کشور در این دانشگاه، اظهار کرد: بازنگری انجام گرفته روشن ساخت که اکنون 20 هزار صندلی خالی در این دانشگاه وجود دارد.
خنیفر با بیان اینکه از این شمار 2 هزار ظرفیت خالی مربوط به استان خراسان رضوی است، افزود: برای جذب این تعداد دانشجوی جدید 2 شرط ضروری است که اعلام نیاز معلم از سوی وزارتخانه در خصوص تعداد، جنسیت، رشته و غیره به تفکیک استانها و نیز اختصاص ردیف ویژه در این زمینه که با تحقق این 2 شرط، سال آینده اعلام رسمی پذیرش در این رابطه به سازمان سنجش و آموزش انجام می شود.
وی اظهار کرد: این دانشگاه هم اینک دارای 29 هزار دانشجو در 16 رشته مورد نیاز آموزش و پرورش است.
خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.