به گزارش ایرنا درحالی که بر اساس مصوبه جلسه اضطراری کاهش آلودگی هوای مشهد، مقرر شد که تمامی ادارات در مشهد با 2 ساعت تاخیر کارشان را در روز شنبه، 23 دی ماه آغاز کنند، کارکنان بانکها راس ساعت 7:30 در محل کارشان حاضر شدند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تصمیمات مربوط به شروع ساعت کاری در مشهد به دلیل آلودگی هوا، شب گذشته به شورای هماهنگی بانکهای استان واگذار شد.
محمود منصوری ترنیق افزود: بر اساس همفکری مسئولان بانکهای دولتی و خصوصی بنا شد که کارکنان بانکهای استان روز شنبه راس ساعت 7:30 و طبق روال عادی در محل کارشان حاضر شوند.
وی بیان کرد: بانکها بدون برنامه از پیش تعیین شده نمی توانند در ساعت کاری خود تاخیر و تغییر ایجاد کنند، چراکه باعث اختلال در نظام بانکی کشور می شوند، مگر به طور مثال آلودگی هوا به حدی باشد که با دستور قطعی این اقدام صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: کار بانک لحظه ای است، بانک ها به ویژه در صبح شنبه با کل کشور و دنیا به طور آنلاین ارتباط برقرار کرده و زمان در انعقاد قراردادها و واریز پولها نقش مهمی دارد.
این در حالی است که شب گذشته فرماندار مشهد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرده بود که بانک ها نیز مانند سایر ادارات کارشان را با دو ساعت تاخیر در روز شنبه آغاز می کنند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای ارتباط با فرماندار مشهد و مسئول روابط عمومی این نهاد پیرامون ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه تا لحظه مخابره این خبر بی نتیجه ماند.
طبق پیش بینی های انجام شده آلودگی هوا در مشهد فردا/یکشنبه/ نیز برای چهارمین روز متوالی ادامه دارد.
تداوم آلودگی هوا در مشهد موجب تعطیلی مدارس در همه مقاطع دو نوبت صبح و عصر و نیز تاخیر 2 ساعته در آغاز کار ادارات این کلانشهر در روز شنبه شد.
روزانه تا یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد در حرکت هستند.
شاخص کلی کیفیت هوا در محدوده 101 تا 150 پی.اس.آی بیانگر وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان، بین 151 تا 200 پی.اس.آی هشدار برای همه سنین، بین 200 تا 300 پی.اس.آی حالت اضطرار است و آلودگی بیشتر از 300 پی.اس.آی نیز وضعیت بحرانی را نشان می دهد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.