یحیی قاینی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت باران در سرخس، گلمکان، مشهد، نیشابور، کلات و فریمان گزارش شد که بیشترین آن مربوط به سرخس با حدود هشت میلیمتر است. ارتفاع برف در شهر فریمان نیز حدود دو سانتیمتر گزارش شده است.
وی ادامه داد: بارشهای باران و برف که از ابتدای هفته جاری آغاز شده تا پایان امشب بطور پراکنده در نقاط مختلف خراسان رضوی به ویژه نواحی شمالی استان ادامه دارد. همچنین وزش باد امروز شدت یافته که در نواحی شرقی شدید خواهد بود.
رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین بیشینه دمای دیروز هوای مشهد را هشت درجه اعلام و بیان کرد: دمای هوای این شهر امروز به پنج درجه سلسیوس می رسد و برای فردا نیز هشت درجه پیش بینی شده است.
وی گفت: کمینه دمای هوای مشهد دیشب یک درجه زیر صفر بود و امشب به دو درجه زیر صفر می رسد.
خراسان رضوی پاییز امسال تنها 11 میلیمتر بارندگی داشت. بارندگی پاییز پارسال 13 میلیمتر و در دوره بلندمدت 41 میلیمتر بوده است. این استان امسال کاهش 73 درصدی بارش را نسبت به دوره بلندمدت تجربه کرده است.
بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی میانگین بارندگی در تمامی شهرستانهای این استان طی سال زراعی جاری کاهش یافته است. در این مدت تایباد و سبزوار با 94 درصد بیشترین کاهش را داشته اند و پس از آن بیشترین کاهش در شهرستان خواف با 91 درصد و کاشمر با 88 درصد گزارش شده است.
شهر مشهد نیز کاهش 80 درصدی بارندگی را نسبت به دوره بلندمدت داشته و در سه ماه گذشته تنها 9 میلیمتر باران در این شهر بارید که نسبت به مدت مشابه پارسال 47 درصد کمتر است. میانگین سالانه بارندگی در خراسان رضوی 210 میلیمتر و در کشور250 میلیمتر است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.