به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری گناباد افزود: آسیبهای اجتماعی ماهیت چند وجهی دارند و باید با بومی سازی و استفاده از توان همه مسئولان و دستگاههای اجرایی ذیربط و خیران برای کاهش آنها تلاش کرد و رفع آنها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.
وی اظهار کرد: اعتیاد، سرمنشاء بخش اعظم آسیبهای اجتماعی در کشور است.
وی گفت: با وجود عنایت به مقوله سلامت جسمی در سالهای گذشته به سلامت اجتماعی توجه کافی نشده و مهمترین نتیجه آن افزایش آسیبهایی مانند کودکان کار، اعتیاد و طلاق است.
محسنی بندپی افزود: دولتهای یازدهم و دوازدهم توجه خاصی به کاهش آسیبهای اجتماعی داشته و دارند و با اعتماد قوای مجریه، مقننه و قضائیه در برنامه ششم توسعه کشور تولیت و سیاست گذاری این آسیبها به سازمان بهزیستی سپرده شده است.
وی با اشاره به راه اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی از ابتدای امسال تاکنون در کشور گفت: با وجود تاثیر گذاری مطلوب این اورژانسها در کاهش آسیبهای اجتماعی، تا 2 سال گذشته توجه چندانی به آنها نمی شد و تقویت این بخش در سالجاری در دستور کار دولت و سازمان بهزیستی قرار دارد.
وی اظهار کرد: با مشاوره های مراکز اورژانس اجتماعی در سالهای 1394 و 1395 به ترتیب چهار هزار و پنج هزار نفر در کشور از خودکشی منصرف شدند.
وی توجه خاص به توانمندسازی و اشتغالزایی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد.
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به تولد سالانه حداقل 25 هزار معلول در کشور از اجباری شدن غربالگری ژنتیکی قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه با هدف راهنمایی و هدایت و افزایش آگاهی زوجهای جوان برای کاهش معلولیت ها خبر داد.
محسنی بندپی گفت: با تعامل خوب نمایندگان مجلس شورای اسلامی 9 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال مددجویان زیرپوشش بهزیستی اختصاص یافت.
فرماندار گناباد نیز گفت: دولتهای یازدهم و دوازدهم با سیاستگذاری های خاص، توجه ویژه به توانبخشی، ایجاد اشتغال، حمایت از معلولان و جلوگیری از معولیتها، نگرش به حوزه اجتماعی را تغییر دادند.
محمدعلی نبی پور افزود: اجرای طرح مداخله محله محور برای کاهش آسیبهای اجتماعی در گناباد نیازمند توجه بیشتر سازمان بهزیستی است.
در این مراسم ساختمان اورژانس اجتماعی گناباد که با هزینه یک میلیارد ریال و مشارکت خیران بهسازی شده
با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور مورد بهره برداری قرار گرفت.
بازدید از نمایشگاه توانمندی های مددجویان تحت پوشش و مرکز نگهداری معلولان بهزیستی و بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری قنات جهانی قصبه گناباد از دیگر بخشهای سفر یک روزه رئیس سازمان بهزیستی به این شهرستان بود.
خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.