دکتر ابراهیم خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 200 نفر از این تعداد در فهرست انتظار اهدای کلیه ، 30 نفر در انتظار کبد و 20 نفر در انتظار پیوند قلب قرار دارند.
وی ادامه داد: هر روز تعداد زیادی از افراد نیازمند به پیوند عضو فوت می کنند. این تعداد بر اساس آمار وزارت بهداشت روزانه بین هفت تا 10 نفر است.
مسئول هماهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که تعداد زیادی از بیماران مرگ مغزی به علت عدم رضایت خانواده هایشان برای اهدای اعضا به خاک سپرده شده و فرصت کمک به بیماران نیازمند پیوند عضو که امید به زندگی در آنها بالاست از دست می رود.
وی افزود: رضایت برای اهدای عضو عزیزان از دست رفته در لحظه مرگشان سخت است اما تفکر منطقی و در نظر گرفتن وجهه انسانی این اقدام که موجب نجات جان افراد زیادی می شود احساسی شیرین است که موجب ماندگاری نام از دست رفتگان می شود.
دکتر خالقی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ اهدای عضو همکاری و کمک رسانه ها بسیار مهم است.
وی همچنین خراسان رضوی را بعد از تهران دارای رتبه دوم اهدای عضو در کشور ذکر و بیان کرد: بطور میانگین ماهانه بین هشت تا 10 عمل جراحی اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در در مشهد انجام می شود.
مسئول هماهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در قالب این تعداد عمل پیوند بین 25 تا 35 عضو اهدا می شود که شامل قلب، کبد، کلیه، قسمتی از پوست برای افراد دچار سوختگی و قرنیه چشم است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.