مصطفی اسدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمار پارسال 2 میلیون و 692 هزار و 389 نفر از جمعیت 10 تا 49 سال کشور بی سواد هستند.
وی اظهار کرد: امسال 53 هزار و 630 نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش سوادآموزی قرار گرفتند که هزار و 111 نفر آنان در سن 10 تا 19 سال هستند.
وی گفت: 86.5 درصد این تعداد را زنان و 13.5 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
اسدی افزود: نرخ با سوادی زنان در این استان نسبت به مردان 5.8 درصد کمتر است.
وی اظهار کرد: بر اساس سرشماری پارسال، میانگین باسوادی در خراسان رضوی در گروه سنی 10 تا 49 سال 96 درصد است و در گروه سنی 6 سال به بالا نیز این استان با 89.1 درصد باسوادی در رتبه ششم کشور قرار دارد.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 330 نفر از اتباع خارجی نیز در این استان زیرپوشش سواد آموزی قرار گرفته اند گفت: این تعداد بیشترین اتباع خارجی زیرپوشش سواد آموزی در کشور هستند.
اسدی ادامه داد: تعداد مراکز محلی یادگیری در این استان تا پایان امسال با افزایش صددرصدی از 36 مرکز به 72 مرکز خواهد رسید.
وی همچنین برنامه های راهبردی از قبیل کلید بهشت (آموزش، قرائت و تبیین فرهنگ اقامه نماز)، توسعه مراکز یادگیری، توسعه و افزایش کلاسهای تثبیت و تحکیم سواد، توسعه سوادآموزی برای اتباع خارجی و همچنین آموزش دوره های مهارت کار با کامپیوتر را از مهمترین برنامه های این اداره برشمرد.
وی، مسابقه انشا نویسی برای بیش از 6 هزار سوادآموز در زمینه پرسش مهر ریاست جمهوری، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آنان، تجلیل از آموزش دهندگان برتر، دیدار با پیشکسوتان سوادآموزی و خانواده های معظم شهدای نهضت سوادآموزی، قدردانی از شوراهای پشتیبانی سوادآموزی استان و دیدار با علما، مسئولان و روحانیون را از جمله برنامه های هفته سوادآموزی در این استان ذکر کرد.
هفتم دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی است.
خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.